Idag har jag varit och jobbat på mitt gamla jobb. Ja inte förra alltså, utan det jag hade för 13 år sedan!
 
Så roligt och de blev så glada. Det var full rulle från det jag kom tills jag gick hem. Precis min melodi! 
Bara en nackdel.Jag hann inte dricka kaffe! 
 
Jag började 10 och innan dess jobbade jag ute, här hemma och "slängde" i mig lite mannagrynsgröt innan jag åkte.
 
Tänkte att det brukar bli kaffe på jobbet. Men hon jag jobbade med drack inte kaffe och mitt jobb var idag med en brukare som hade hemmadag. Vi gjorde matsedel, gick till affären och handlade, lagade matlådor och åkte sedan till simmhallen! När vi kom till sporthallen kutade jag upp och köpte en kopp hämtkaffe i cafeterian, för huvudvärken hade börjat pulsera.
 
Men som tur var hjälpte kaffetåren! Sen satt jag och kollade på duktig simmare som simmade en hel timme.
När vi kom tillbaka fick jag jobba ihop med mina bästa "gamla" jobbarkompisar. De ville att jag ska jobba i sommar, så imorgon ska jag ringa bemanningen och säga det. Så får vi se....
 
När jag åkte hem ikväll så handlade jag. Skulle köpa yogurt, handlade för 900:-. Ha ha! Men det blev en del duschcreme, hårcreme, trosor m.m, inte bara mat.
 
I helgen har jag blivit bokad 3 journätter på det stället jag varit mest på. Så nu rullar det på. Kanske tur det, eftersom jag fortfarande inte fått något besked från A-kassan. Jag överklagade deras avslag, men sen har det ju varit helger. Men det har nu gått nästan 3 månader sedan jag sökte a-kassa. Inte lätt för folk som kanske är ensamstående och inte har något sparat att leva på. Hur har det blivit egentlgen?
 
Imorgon blir det full rulle. Hovslagaren kommer , Jim och Allie ska på behandling och sen jobb från kl 16.
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

03 Jan 2020 15:25

Vad roligt att hoppa in på det gamla jobbet, och att de gamla bästiskollegorna var kvar.

Jag fick horoskåpet av en vän, ska fråga var man hittar det.
Att köra på fyllan verkar helt normalt här, jag har ju pratat med arbetsledaren för över ett år sen, och personalkontorer i höstas men de bryr sej ju tydligen inte trots att de har ansvar. Kan man polisanmäla företaget?
Det är lite nervöst att inte veta hur jag ska försörja mej efter flytten, men tror det kommer att bli så bra, jag behöver verkligen komma bort från vissa personer här, inte bara J.

Marianne

03 Jan 2020 15:28

Jag tror det där med att trivas bäst i sitt eget sällskap gäller när man är singel, att man kommer att förbli singel.
Jag har lyssnat på två böcker av Alakoski, Svinalängorna och en till som jag inte minns titeln på.

Kommentera

Publiceras ej