Imorse undrade Jim vad tusan jag skulle ut redan klockan 5 för!
Han traskade med iallafall, när jag lade ut foder.
Inga hästar fanns på plats. De kom senare såg jag, när jag åkte till jobbet.
 
 
 
 
 
Katterna fick mat, de är alltid hungriga. Jim fick en promenad. Vi mötte en råbock som skällde ut oss efter noter. Jösses vilken sur en!
 
Åkte till jobbet, jag började 6.30.  Det var en tjej som sovit som skulle iväg till skolan. När hon blivit hämtad  så var det dags för barnkonferens. Efter det slutade jag och åkte hemåt.
 
Karin var här och red på Disa på ridbanan. Jag bytte om och gick ut jag med. Kollade på henne en stund medans jag åt lite frukt till mellis. Sen red vi ut på Birkir och Tindra. 
 
 
 
 
 
När vi var klara ute så åt vi lunch. Fast då var klockan ca 14.00!
 
Karin åkte hem och jag tog med Jim och åkte till stan. Jag hade glömt paprikaplantor på jobbet som jag fått av Helena. Passade på att besikta bilen på Drop-in. Hade sådan tur! Det fanns annars typ 2 tider i Mjölby innan april var slut och då var det för sent!!
 
Jim och jag gick en promenad under tiden. Det gillade han!
 
 
 
 
 
När vi hade handlat åkte vi hemåt och jobbade lite ute. Sen tog jag en sväng inne hos min nya kompis, roddmaskinen!
 
Har ätit och sen druckit kaffe. kom på att jag bara druckit en kopp imorse på jobbet!
 
Men nu måste jag gå ut en sväng till och fodra. Imorgon är det hovslagaren som kommer tidigt.
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

21 Apr 2021 23:04

Vilken himmel!! Har inte dessa vackra himlar varit ovanligt ofta i år? Jag tycker himlen är färgad mest varje kväll.
Så du har skaffat roddmaskin, coolt, men när ska du hinna allt? Haha.
Knasigt att du inte kunde boka vaccinationstid på nätet, det var superenkelt, utom när jag skulle hjälpa Stefan, men det var jag som var virrig då.
Jag bestämde mej för att hellre riskera att bli dålig efter sprutan än att riskera att bli jättesjuk i Corona. Jag ska ta sprutan på Söndag, så vi får väl se hur det blir. Jag vet så många som fått sprutan, men bara två som känt av den, de har fått feber dagen efter men sen inget mer.

Kommentera

Publiceras ej