Idag har jag jobbat. Bara mellan 13 och 17 som tur är eftersom jag är ensam denna vecka. Tomas är uppe i Jämtland och åker skidor. Det är en kurs för längdskidor.
 
Igår var jag ledig efter helgjobbet. Då var Karin här och vi red ut ihop. Hon tömkörde också Birkir.
 
Jim och jag var ute och promenerade en sväng i stan på eftermiddagen. Jag hämtade också 8 stolar som jag köpt av en bekant. Ska ha dem på kurserna
 
I helgen på jobbet åkte vi till Tåkern med 3 barn. Naturum var tyvärr inte öppet, där de visar en del utställningar. Det hade varit kul att se.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Men vi såg mycket fåglar, vi grillade korv och vi gick sagostigen som var riktigt rolig ( för barn!)
 
Idag hann jag gå en sväng på fm innan jobbet. Gjorde också musli och tvättade.
Ikväll tog vi en cykeltur.
 
Vi har tyvärr får in en jäkla massa små myror i köket. Till och med i skafferiet. Men jag strödde ut det där medlet vi har, både inne och ute. Det är ett naturmedel. De hade redan minskat i mängd idag som tur är.
 
Katterna var så roliga idag. De skulle med och kolla vad vi än gjorde!
 
 
 
 
 
Nu måste jag duscha för imorgon måste jag upp vid 5 eftersom jag börjar 6.30
 
 

1 kommentarer

Marianne

21 Apr 2021 22:52

Vad synd att det inte var öppet, är det på grund av pandemin eller var det bara fel dag/tid? Det är så mysigt att gå på sånt, vi har ju trollskogen här. Fin Uggla i trädet och fågelholken wow! Men det är någon som försökt ta sej in set det ut som.
Pappa strödde ut vitpeppar mot myrorna, det gjorde jag också på Osdal, det hjälpte.

Kommentera

Publiceras ej