Värmen har kommit tillbaka. Igår fick jag en tid för att klippa mig. Det var en återbudstid, jag ringde på måndagen.
 
Jag (frissan!) klippte en bra bit. Det är så varmt så jag sa klipp så det blir kort i nacken.
När jag kom hem hade Karin ridit Birkir och gått omkull! Han slog en kullerbytta och landade på rygg! Och hon flög av men fastnade med foten i stigbygeln. Tur han är snäll! Hon sa åt honom att ligga still medans hon fick loss foten.Herregud!
 
Vindskyddet är populärt. Knappt de vill gå över på betet på morgonen! Bara ett par hovar sticker ut.
 
 
 
Här får de leta mat!
 
 
När jag kom hem åt vi lunch och så red vi på ridbanan.Karin på Disa och jag på Tindra. Det var kul.
 
Jag tränade galoppfattningar från skritt och sen mycket tempoväxlingar. Det gjorde Karin med.
 
Sen åkte hon hem med Smilla som varit här när hon jobbat.
 
När Tomas slutade jobba drack vi kaffe och smakade på mitt "nyttiga " godis som jag gjort. Kokosbollar och "Bountywannabe" från godiskokboken där allt är utan socker, mjöl och mjölk.
 
Sen gick vi ut och planterade i pallkragarna. Grundade med kartong, sen gammal ensilage och så gödsel innan jorden. Förutom i den med blåbärsbuskarna. De ska ha särskild jord och inte gödsel.
 
Satte ner sqaushplantor och slanggurka. Sen frön som ska bli rödbetor i 2 pallkragar.
 
 
 
 
Idag var det jobb 8-17. Möte på förmiddagen. Sen på em var det barn sjuka så vi var lite för mycket personal. Vi åkte och köpte plantor, jordgubbar, smultron, en physalis, gurka och en tomat. Sen var vi ute och planterade och lekte i trädgården på eftermiddagen. Härligt!
 
När jag slutade jobbet åkte jag till Maxi och hämtade mat som jag beställde igårkväll och så köpte jag hämtmat, taimat.
 
Efter maten röjde Tomas med röjsågen i hästhagen, alla jäkla ormbunkar och brännässlor.
 
Jag red ett pass på Tindra som var jätteduktig! Körde lite övningar med som vi fick av hästteraputen.
 
Avslutade kvällen med kaffe och lite tv.
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

05 Jun 2021 09:15

Men fy vad läskigt med Karin och Birkir, skönt att allt gick bra. Så kul att träna när det går bra, och det verkade sitta i dagarna efter också.

Vad gulligt med hovarna som sticker fram :) Är det skugga och svalka de söker därinne? Dessa brännässlor, hur mänga timmar har man gått med trimmer och kört av de? Blä!

Vad pallkragar du har, jag lämnade mina på Osdal, gissa om jag ångrar mej, 8 stycken ligger kvar där över gödselstacken.
Är det inte försent att så frön nu? Mina rosenbönor mognade försent förra året så det blev inget av de jag planterade. S har satt massa i sitt växthus, men han har inte frågat mej om jag vill vara med eller om hjälp en enda gång så struntar i att fixa något med honom. Lustigt bara att han vill att vi ska umgås och göra andra saker. Men jag har ledsnat.

Kommentera

Publiceras ej