Idag är det rocka sockorna! Man ska uppmärksamma att vi alla har rätt av vara olika. Världsdagen för Downs syndrome. På jobbet bakade två barn en  tårta till em fikat.
 
Igår hade vi en heldagsutflykt. Vi åkte till ett utegym, sen till en lekpark där vi lekte och grillade korv. Det var svinkalla vindar, tyvärr. Men barnen höll igång.
 
 
 
 
 
 
 
Avslutade med att åka till chokladfabriken i Ödeshög. Det var första gången jag var där. väldigt fint och fräscht! Man kunde också se hur de lagade chokladen genom stora rutor. Men igår lagade de inget. Och vi fick snabba oss på eftersom det var kö in och man ville inte låta folk stå i kö för länge i kylan. Utan vi plockade snabbt i varsin påse.
 
 
 
 
 
 
I fredags var Lena veterinären här och vaccinerade alla hästar och kollade Tindras tand igen. Det är lite bättre igen , som tur är! Men fortfarande lite svamp i munnen så vi fick nytt medel som jag hämtade idag.
Jag hann sy lite grann med. Det här tyget är underbart fint.
 
 
 
Imorgon ska jag till frissan på fm och sen jobbar jag efter det. Ikväll blir det raklång i soffan. Är super trött.....
  När jag åkte hem ikväll  var det som vanligt vackert på himlen.
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

22 Mar 2021 11:07

Jag missade rocka sockorna, insåg att det var den dagen på sen eftermiddag.
Så fint med utegym, de sas att det skulle byggas ett i Byxelkrok, men det har nog inte kommit igång, för jag har inte sett ett spår av det.
Jobbigt med Tindras, tand, men går de tåt rätt håll så blir det väl bra så småningom.
Otroligt vackert tyg, vad ska du sy av det?
Sv; nu minns jag inte vilka böcker jag tipsat om? Försökt leta bland inläggen men hittade inte, nu lyssnar jag på Alla älskar Rebecka, spänningen byggs upp, det är inte läskig utan mer en roman.
Jag köper mitt magnesium av Maja, hon säger samma sak, att man inte ska köpa på apoteket, då de innehåller en massa utfyllnad.
Jag träffade Janne i fredags, han var så glad och trevlig, han fick en liten grej av mej så nu känns allt bra på den punkten.

Kommentera

Publiceras ej