Först ska jag säga att Bruno kom hem morgonen, efter att jag "tänkt"  hem honom! Så glad!
 
Igår jobbade jag hela dagen. Började tidigt  med möte på fm och sen jobb till 20.45. Jag fick huvudvärk sista timmarna och när jag skulle åka hem kände jag mig sjuk. Givetvis behövde jag tanka med, det var ju typ tomt. 
 
Jag körde sakta hemåt för jag kände att jag inte kunde fokusera utan vinglade hit och dit. 
 
Jag mådde så konstigt. Stöp i säng direkt efter att ha borstat tänderna. Sov som klubbad till 7 från 21.30. Galet länge för att vara mig.
 
Jag släpade mig ut för att se om jag skulle jobba eller vara hemma idag. Började klockan 13.
 
Men jag kände mig risig, fast inte förkyld. Mer som man gör när man håller på att bli sjuk. Kroppen var inte okej. Så jag ringde mig sjuk. 
 
Fixade frukost och landade i soffan för att se Mästerkocken som jag missade igår. När det nästan var slut kom Karin med flickorna. Jag hade glömt att jag skulle vara barnvakt en stund när Karin var på läkarbesök.
 
Men det gick bra, vi låg i sofforna och kollade på tv. 
 
När Karin kom tillbaka så gjorde vi pannkakstårta som Emilia hade önskat sig.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter maten vilade Stella och jag medans Karin och Emilia gick ut med hundar och jobbade i stallet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På eftermiddagen när de åkt hem satte jag in en lammstek, av bog, i ugnen. Sen gick vi ut båda två. Tomas hade jobbat färdigt för dagen.
Jag longerade Tindra och gick till brevlådan. Sen gick jag in igen. Tomas höll på och fixade med gödselstacken.
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen var det kväll! Ätit gott och kollat på några avsnitt : Hjälp vi har köpt en Bondgård. Från svt 1.
 
 Nu känner jag mig bättre, väldigt konstigt.....Jag trodde jag skulle bli jättedålig.
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Marianne

26 Mar 2021 10:37

Då håller jag tummarna att det stannade vid den dagen, så du håller dej frisk nu.
Men åååå så gosig filt Stella har, och den matchar ju pannkakstårtan också, hihi.
Så bra att Bruno kom hem, jag tänker så mycket på Norriz hur han har det, men förhoppningsvis finns han inte i livet.
Är det bonde-programmet bra? Jag tänkte titta, men är så trött på denna typ av program.

Du ser nog fler vilda djur än jag, här är det mink, iller, räv och rådjur, säl och utter. Iller och älg har jag bara sett spår av.

Det är tyvärr inte så bra jord här, jag har inte bestämt om jag ska göra något åt den.


Marianne

26 Mar 2021 10:38

Då håller jag tummarna att det stannade vid den dagen, så du håller dej frisk nu.
Men åååå så gosig filt Stella har, och den matchar ju pannkakstårtan också, hihi.
Så bra att Bruno kom hem, jag tänker så mycket på Norriz hur han har det, men förhoppningsvis finns han inte i livet.
Är det bonde-programmet bra? Jag tänkte titta, men är så trött på denna typ av program.

Du ser nog fler vilda djur än jag, här är det mink, iller, räv och rådjur, säl och utter. Iller och älg har jag bara sett spår av.

Det är tyvärr inte så bra jord här, jag har inte bestämt om jag ska göra något åt den.


Kommentera

Publiceras ej