Det blev ett uppehåll i skrivandet igen. Har haft alldeles för mycket att göra....Men nu så!
 
Förra veckan började med att jag var med mamma på lassarettet i Linköping på måndagen, sen åkte jag direkt till jobbet.
Tisdag jobb, onsdag fm var Jim på seniorkoll hos veterinären. Ville kolla hans blod och hur organen mådde. Det var ganska okej. Njurarna var lite förhöjda värden på, men de andra proverna var bra.
 
Onsdag em var det jobb igen. Torsdag var enda lediga dagen och då kom småtrollen. Det var mysigt att ha dem här. Vi planterade i växthuset och var ute mest hela dagen. 
 
 
Paprikaplantor
 
 
Hästbajs!
 
 
 
 
 
 
Gungeligung!
 
Glassfest!
 
Vi plockade de första rabarberna!
 
 
 
I fredags började jag jobba 16.30 så vi hade lite tid innan. Tomas var ledig med, det var ju en klämdag.
Jag klippte Jimpans klor och rakade av lite underull på bakbenen, det var så tjockt, sen fick han ett bad. Han blev så fluffig och fin. Sen klippte jag håret på Tomas med.
 
Hästarna har fått byta hage, så nu har vi inte behövt fodra sedan dess. De går i den avverkade skogshagen och får leta lite efter gräset, vilket är perfekt. Men de är inte direkt magra ändå!
 
Karin kom på fm idag så vi var ute och red. Vi konstaterade att de skulle behöva  ridas/ gå mer.
Jag red Tindra 2 turer och Karin red Birkir och Disa. Det småregnade  men det var inte kallt.
 
Idag har jag också gått 3 promenader med Jim. Direkt i morse innan frukost gick jag en runda. Sen gick Karin och jag med Smilla och Jim en runda när hon kom hit.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När Tomas slutade jobbet vid 17 så gick vi en lite längre runda.  Så skönt ute nu. Lite mycket mygg, tyckte Tomas. Men mig biter de ju inte.
 
 
 
 
När vi kom hem fotade jag det japanska körsbärsträdet. Så fin färg!
 
 
Plommonträdet är också fint
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

20 May 2021 10:34

Vilken bra hjälp du har med planteringen, bilden på skottkärran påminner mej om något barn vars mamma hjälpte mej vid något tillfälle, när de kom hem frågade barnet när de skulle skotta bajs nästa gång, så sött. Jag minns inte ens vem det var...minnet har verkligen blivit uruselt
Alla växter är så vackra nu i blomningen,
Så skönt när det regnar så där lätt och det är ljummet i luften, det gillar jag att vara ute i.

Glömde i förr kommentaren, det är väl inget allvarligt med din mamma? Med tanke på att ni var hos läkaren.

Kommentera

Publiceras ej