Igår jobbade jag från 13 till 19 sen åkte jag och köpte mat från Mr wok.
 Vi åt och kollade på deltävlingen till schlagern. Missade lite här och där när jag somnade. 
 
Hade svårt att sova i natt för jag hade ont i benhinnorna. Har gått ganska mycket och igår dansade vi på jobbet. Vi skulle spela in en dansfilm med låten Jerusalema. Vi har gjort en utmaning till de andra i vår enhet. Men herregud så dåliga vi var! För det första var vi bara 3 tjejer och 2 killar varav en kille är vikarie och den andre lärling! Alla andra ballade ur....Och vi gjorde mest fel hela tiden! Men den blir kanske lite kul iallafall.
 
Idag började jag 6.30 och när barnet hade åkt till skolan så hade vi barnkonferens till 11.30.
 
Åkte direkt till Maxi och hämtade mat som jag beställde igår. Så smidigt!
 
När jag kom hem så åt vi lunch. Karin var redan här och hade ridit Disa. När vi ätit så red Vi Birkir och Tindra på ridbanan. Jag var supernöjd med passet.
 
Sen åkte Karin hem och jag tvättade av min sadel och träns ordentligt och lät  Tindra beta under tiden.
 
Tog in några schabrak och tvättade dem.
 
Sen satte jag på en gryta med lammkött som fick stå och puttra ett par timmar medans jag gick ut och jobbade i trädgården. Tog en liten cykeltur med Jim innan vi gick in.
 
Imorgon börjar jag 6.30 igen. Så det är snart sovdags.
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

20 May 2021 10:25

Men å så roligt med dansen, det gör ju inget om det blir lite fel, du måste visa filmen sen.
Fem timmars jobb, det låter so ett precis lagom pass, nackdelen är väl arr du behöver fler dagar för att få ihop timmarna?

Sv, Jag vet inte vilken dygnsrytm näktergalen har, jag trodde den oftast sjunger i skymning och gryning, men jag har hört den mitt på dagen ibland och nu börjar den ju innan det börjar ljusna.
Jag fick också nt i armen några dagar, tröttheten beror nog på lite olika saker, jag har varit jättetrött hela våren, men blev extra trött efter den, för mej, tuffa veckan. Ja, vad är det för larver?
Jag tycker du ska titta på programmet, man hör om skjutningar, sprängningar och knivhugg, men jag tror inte man förstår förrän man sett, åtminstone kunde jag inte sätta mej in i detta förrän jag såg programmet. Vilken jäkla situation "vi" har satt oss i när polisen inte får riktiga befogenheter, de står maktlösa och kan inte göra något trots att de vet vem som ligger bakom dåden. Det är fruktansvärt hur det blivit.
Ja, jag ska försöka googla på larverna.

Kommentera

Publiceras ej