Imorse vaknade jag av det började ljusna strax efter 7. Skönt att ljuset kommer tillbaka. Längtar!
 
När vi varit ute hos djuren och ätit frukost, så gick Tomas ut och körde in nytt foder. Jag städade toan. Jag kör med belöningsystem på mig själv ( som med djuren!) Vilket betyder att  när jag måste göra något vettigt innan jag får kaffe. Frukost får jag efter att ha varit ute, kaffe får jag efter att ha städat eller satt på tvätt eller liknande. Sen måste jag jobba igen innan lunch, innan mellis osv. 
 
Efter kaffet skulle jag sy färdigt Elis present. Men kalaset som skulle vara imorgon blev inställt pga sjukdom, så jag sydde nästan klart. Sen gick Jim och jag ut till Tomas. Solen sken och det var så skönt i lä.
 
Vi hade mat kvar från igår då jag köpte taimat efter att ha hämtat mat på ica som jag beställt på nätet.
Så gott och smidigt att bara värma. 
 
Efter lunch bakade jag en björnbärspaj och gjorde en burk sylt. Vi har fortfarande björnbär kvar sedan 2020. Tomas var ute och sågade bort det stora trädet som fallit ner på fårens staket.
 
 
 
Jag vilade i soffan en stund men gick upp innan jag somnade. För igårkväll (natt) hade jag svårt att somna. Så idag blev det inget sova i soffan!
 
Utejobb en stund till. Sen gjorde jag porterstek till kvällen.
 
Melodifestivalen på tv. Jag gillade Robin Bengtssons låt och den gick direkt till final.
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

06 Feb 2022 12:15

Hmm, jag höll på att skriva en kommentar och plötsligt försvann hela bilden, suck.
Skrattar lite åt belöningssystemet, toka där, haha. Men kan förstå på ett sätt, det är lätt att bli sittande för länge när man satt sej och sen hinner man inte det man tänkt.
Oj vad björnbär du har, men minns att du plockade mängder ett år. de växer vilt här, men de är sura som attan, så jag har inte plockat några.

Det är många som matar fåglar med bröd, tyvärr, men det blir väl mer och mer känt att det inte är bra. Att köpa korn och annan säd att mata med är ju bra, man kan köpa sånt från bönder har jag hört.
Jag har tjatat på min granne, men det verkar inte gå in, han är inte nån gammal gubbe, då kanske jag skulle förstå.
Jag kollade inte mellon, men såg att Robin gick vidare.
Mina ben vill snart inte gå på promenader, jag förtränger den än så länge, blir deppig när jag tänker på framtiden.
Jag hade tänkt åka till Linköping denna vecka som kommer, men tror jag skjuter på det, jag nyser lite och vill ju inte smitta ner den lilla barnbarnsbarnet Vidar, även om jag längtar så efter att träffa honom.
Vila mycket nu så du blir frisk.

Kommentera

Publiceras ej