Det blåser som sjutton och har gjort hela natten.
 
Vi var ute redan klockan 6 imorse och hästarna stod och tryckte i ett hörn och ville inte äta.
 
Till slut kom de iallafall, men väldigt stirriga. Stackarna.
 
Jag har hunnit massor eftersom vi var uppe tidigt.
 
Så nu ska jag gå ut och se så inga träd vippat över staketet. Jag hoppas allt är helt.
 
Datorn verkar fungera efter att ha fått kaffe på sig igår. Ja nu får inget mer gå sönder....
 
Igår märkte jag att den ena diskhon läckte, det var en skruv som rostat sönder. En skruv som Tomas lagat provisoriskt med för några år sedan..... Den skulle inte vara där alltså.
 
Frysen gick ju sönder med. Men efter tips så hittade jag en kombi, sån som vi har. För bara 700 kronor. En ny kostar minst 4000. Och de flesta bra mycket mer. Det är bra med köp och säljsidorna!
 
Idag ska jag jobba. Börjar 12.30. Vi har ju haft stängt sedan i onsdags. Så vi får se hur många som kommer.
 
 

1 kommentarer

Marianne

17 Jan 2022 13:04

Det är väl konstigt att när något börjar strula/gå sönder så fortsätter det med fler saker. Men den där provisoriska skruven har ju hållit ihop länge. Tur att att du fick tag på en likadan kyl/frys som ni hade, det verkar vara många som renoverar och byter ut nu när det inte går att vara ute på de aktiviteter som man brukar. Försäljning på byggfirmor gick ju upp markant i början på pandemin.

Ja, tänk att man ser på alla andra att de blir gamla men har svårt att inse att man själv blir det, men sen mina syskon gick bort känner jag mej jättegammal ibland, tänker på allt jag vill göra men antagligen inte orkar, tänker mycket på döden också och försöker rensa och skriva upp saker till barnen. Knäppt, 65 är ju inte jättegammalt. Två av grannarna är över 80 så.

Kebab är nog bättre än pizza, det är jättemycket sallad i den där och brödet är krispigt och gott, men sen köttet....vad är det för kvalitet? Är det ens kött eller är det rens från någon tillverkning? Och såsen, massa konserveringsmedel, konsistensgivare och andra konstigheter. Eftersom jag har så mycket problem med magen försöker jag hålla mej till sånt som jag vet vad det är, och som jag inte reagerat på. Haha, jag har blivit knäpp.

Hur långt är det mellan dej och Linköping? Jag planerar att hälsa på barnbarnen framöver, och tänkte att jag kanske skulle kunna våldgästa dej samtidigt?!

Kommentera

Publiceras ej