Sista maj och svalt ute.

Haft fullt upp senaste veckan med Tomas födelsedag och några lammningar.

Den vita fina tackan som miste sitt stora fullgångna lamm förra året fick förlösas med hjälp iår. Två lamm låg på varandra så jag fick tag på ett ben från varje!

Efter mycket trixande så kom de ut, då vill hon bara ha den förstfödda!

Vi trodde de skulle vara döda båda två, för vattnet gick vid 9.30 och sen fick vi ut dem sent på eftermiddagen. Men de levde! Den svarta som hon inte vill ha, den stångar hon bort. Men han är smart och tar en slurk när han hinner och sen får han flaska med tillägg i. De står inne i en box för det är så kallt ute.

Nu har jag jobbat tisdag och onsdag, så Karin har varit här och tagit hand om allt, för Tomas har varit iväg till Tyskland.

Idag kör jag tvättmaskinen, fixar med djuren och på fm hann Helen och jag med en hundpromenad. Dricker en kopp kaffe innan jag ska gå ut och plantera, titta till fåren nere i skogshagen och mata lillen igen.

Sen är det agility ikväll. Så rolig grupp och sen har jag hjälp av Malin Johansson, vilket går jättebra!

Rida får jag nog vänta med några dagar. Har svinont i ryggen efter att ha brottats med sura tackan som inte vill dia sin lille!

Imorrn har vi p-möte på morgonen, sen fick jag en massagetid efter det. Ska bli skönt!


Förra årets lamm.

Kommentera

Publiceras ej