En härlig dag! Soligt och fint trots lite blåst.

På väg från jobbet på förmiddagen så stannade jag och köpte lite växter och 3 tomatplantor. Så härligt att få lite i urnor och vid stallet på väggen. Det blev en hel del pyssel i och utanför växthuset idag. Kul!

På eftermiddagen hade jag spårkurs igen. Det är inte helt lätt för alla hundar att koncentrera sig på jobbet när det är så mycket andra dofter (rådjur, räv osv) som stör!!

Men de var duktiga och jobbade på!

Var bara inne och lagade lite mat vid 16 tiden, annars har vi varit ute mest hela dagen. Jätteskönt!

Karin har ridit flera hästar och Ellen var här på eftermiddagen och red och hjälpte till med lite annat.

Tomas har lagt lite plattor framför växthuset. Det är inte klart ännu men det kommer att bli jättefint!


Imorgon är jag ledig ( från jobbet) och ska klippa mig på förmiddagen.På eftermiddagen kommer veterinären Bitte och ska vaccinera + kolla tänder på alla hästar. Mio ska också vaccineras.


Tyvärr ska det bli regn imorgon. Men det kanske behövs lite sånt med.

1 kommentarer

Nina Liljedahl

29 Apr 2013 13:50

Är Bitte bra på det där med tänder? Jag tycker att det är jättesvårt att veta vem man ska anlita till tänderna. En del förespråkar tandkliniken vid Kulla, medan andra säger att de inte alls gör ett korrekt jobb där. Så finns det ju en klinik i Söderköping, där hästtandläkaren är människotandläkare också, Tor-Björn eller vad han heter. Även om den kliniken har jag hört mycket ris efter att ha rosats väldigt mycket i början. Och så veterinärerna, en del tycker att de kan det där med tänder bra och en del säger att man absolut inte ska anlita en veterinär till tänderna. Själv känner jag mig som en åsna mellan två hötappar...vad är bäst? Hitintills har jag anlitat veterinär, men jag är alltid lika osäker varje gång om jag gjort rätt...

Vore jättekul att höra vad du tycker om Bitte!

Kommentera

Publiceras ej