Jag jobbade i går kväll och natt och åkte tidigare för att uträtta lite ärenden.

Innan dess var det allt vanligt jobb härhemma. Karin motionerade alla hästarna.

Jag har ju fått övningar från sjukgymnasten som jag ska göra helst 3-4 gånger per dag. Jag är glad om jag hinner 2 gånger! Men vissa övningar kan jag ju göra lite nu och då. Och det blir ju skillnad!

Det som är läskigt är att det låter så mycket om mig. Det knakar  och knäpper som om någon bryter sönder saker. Lite obehagligt är det och det verkar öka. Kanske är det leder som börjar röra sig som varit för stilla?!

Annars känns det så mycket bättre så jag ska börja jobba mer. 75 % istället för 50% som jag gjort i en månad. 

Men skadan jag har lär jag få operera, den läker inte. Men min rörlighet är mycket bättre tack vare smärtlindring och gympa!  Nu har jag inte ont i viloläge och det är mycket värt!

Imorse handlade jag på hemvägen och kom hem till kaffet, som Karin fixat. Kom på att jag skulle väga mig,det är ju fredag!


Jag vägde 56,1 så det var -3 hg! Skönt! Framför allt tycker jag att det är skönt att jag kan ha mina jeans utan att det sitter åt och jag kan böja mig lätt och knyta skor!

Om man tänker på att vikten på ett knä är 3 ggr det man väger, när man sätter ner foten. Då är det bra att 5 kg är borta. Då har jag -15 kg belastning borta från knäna när jag går!  Bra motivation om man har problem med sina knän.

Nu ska jag vika tvätt och dammsuga. mindre kul......



Posten kommer!
 
 
 
 

2 kommentarer

marianne

02 Mar 2014 12:19

Fint! Du fortsätter tappa...:)

Jaha, är det 3 ggr varje steg?! Jag har läst någonstans om hur mycket det är om man joggar, men det har jag förstås glömt.

Vilken rolig bild :)

Sv: Jag slet av vadmuskeln, och blev ganska hårt lindad, ända uppifrån ljumsken och ner till ankeln.
Sen var det kryckor i många veckor...tror 8 faktiskt, men minnet sviker så det kan varit några fler eller färre.
Hur man gör med en muskel som slitits av vid en led har jag ingen aning om, men antar operation och sen stillhet. Usch det låter inte roligt alls, jag håller tummarna att det inte är så illa.

Helén

02 Mar 2014 17:21

Skönt att du är på lite bättre och vet varför :-)
Ja kommer en fm och hämtar min hjälm (Tilde rider ska skritta ett muskelpaket och ditt kan vi snart cykla. Skönt, dyrt att köra med bilen när man är arbetslös :-/ )
KRAAAM och fortsätt att ta hand om dig <3

Kommentera

Publiceras ej