Jobbade igår tills idag. Jag började klockan 17 igår och slutade 8 i morse. 

På OK mötte jag Karin, som skulle åka och jobba, så pudlarna fick följa med mig hem.

Hos oss hade hovslagaren kommit. 2 hästar var redan inne så han var igång. När de 2 var klara så gick vi in och fikade. Helen kom också. Vi har inte träffats på flera veckor eftersom jag varit sjuk. Hon var en dag och gick  en sväng med hundarna, men annars har vi knappt setts sen före jul!

Vi har en hovslagare som heter Roger. Han är otroligt duktig och han har rättat till våra hästars hovar så de har fått mycket bättre gångarter! Det kan bli väldigt fel med vinklar och fel skostorlek.....

Helen var så snäll och hjälpte mig att rasta hundar och packa foder och även fodra djuren innan hon åkte hem.

Sen var min granne här idag (och igår) och mockade i hagen och fyllde på vatten. Jag hjälpte ju henne i veckan så nu ville hon hjälpa mig, det är ju toppen!

När alla hästar fått fina fötter och jag blev själv igen, gick jag in och åt lunch och tog mig en liten slummer. Skönt!

Sen kom Karin från jobbet. Jag bad henne rasta hundarna och fodra för jag behövde åka till affären. Dessutom ville jag hämta mitt paket med overallen som redan kommit!

Men fy vad det snöade! När jag åkte hem såg jag knappt någonting! Fy.....Yrt igen hade det också gjort. Stora vallar över vägen.

Overallen var ju givetvis as-stor!! Fast jag mätt och kollat! Blir till att skicka tillbaka. Då kan jag heller inte behålla en jacka som jag köpte  billigt när man kom upp i en summa över 1500:-  För då blir det ordinarie pris på den. Det var liksom inte något jag behövde, men den var ju billig....

Men en väst och en tjock fleecetröja var iallafall bra. Och en joggingoverall till Tomas.

Till kvällsmat blev det pepparbiff med bönor, sallad och bearnésås. Det var gott!

 
 
Hundarna fick leta frolic i köket medans jag  fixade mat.





Viktinlägg: Jag vägde mig igår morse, eftersom jag jobbade inatt och inte kunde väga mig före frukost. Jag vägde 56,8. Det är -4 hg sen förra fredagen. Mitt mål till sommaren var att jag skulle gå ner 5-6 kg och det har jag ju snart redan gjort!! Det känns bra!

4 kommentarer

Nilla

31 Jan 2014 23:48

Bra jobbat med vikten!!!

marianne

01 Feb 2014 15:28

Härligt :) det gjorde visst nytta med ett par nya tjejer i gruppen...vi har ju alla bra resultat denna veckan:)
Ja, vi som redovisat i alla fall :)

Din tallrik ser inte så dum ut heller ;)

Stina

01 Feb 2014 21:20

Synd på overallen, men bra jobbat med vikten !

Helén

06 Feb 2014 10:41

Det är SÅÅ härligt att kunna ses igen <3
Och mysigt med hundarna, du vet att hjälper till om ja kan :-)
Och du har sådan karaktär när det gäller fika å maten, BRA JOBBAT goaste vännen. Kan du skänka lite karaktär till mig ;-)
Kraaam

Kommentera

Publiceras ej