Jobbat dygnspass tills imorse. Igår på jobbet var en fönsterputsare  hos oss och putsade alla fönster. Det var en "gammal" hund- kund till mig som startat eget, så jag pasade på att boka in putsning till mig själv. Här är inte putsat på 2 år. Jo köket, för det är ju det man ser mest!
 
Sen vid lunch åkte vi hem till mig och var här hela em. Synd att det var så kallt och lite småregnigt, så vi var inte ute hela tiden. Annars är det ju mysigt att kunna vara i trädgården.
 
Imorse när jag slutade så åkte jag direkt till tandläkaren. Det gick bra. Inget att klaga på! Men jag bestämde att dra ut en tand som är bara själva roten kvar av. Den har gått sönder bit för bit. Men det fick jag en ny tid till.

Sen åkte jag och handlade lite som jag kom på att vi behövde (hade ingen lapp!) och mötte upp Karin för att ta med mig pudlarna hit när hon jobbade.

Sen var det jag och hundarna hela dagen. Lite tvätt och lite städ, med betoning på lite! Fy fan vad det behöver städas! Det är det värsta med att ljuset kommer tillbaka! Man ser ju skiten!


 
 
När klockan var runt 16 så åkte jag iväg för att lämna pudlarna. Jag skulle ändå åka tillbaka med ett caféset som jag köpt, där färgen var avskavd på en av stolarna. På  vägen dit handlade jag på tomatboden och på gårdsbutiken. Skulle ha lite kött till kvällen, men de hade bara fryst så jag köpte en hel del annat istället!
 
I stan lämnade jag tillbaka möblerna, de hade inga fler. Lämnade pudlarna till Stoffe och sen handlade jag igen! På östenssons för att få lite kött. Konstigt att det blev 2 kassar till! 2 kassar på fm och så en på gårdsbutiken!
 
Idag är det nog handlingsrekord!

När jag kom hem var Tomas ute i regnet och fodrade. jag bytte om och gick ut och hjälpte till. Klipparen har inte kommit ännu.....men det går ju ingen nöd på fåren. De har hela hästarnas vindskydd. Baggen är nog inte så nöjd, han står inne!

Ikväll har vi glott ( med ett öga) på humorgalan och ätit god mat. Snart fodringsdax igen
 
 

2 kommentarer

marianne

01 May 2015 10:13

Usch för att putsa fönster, när jag bodde i stan var dom konstant i behov av tvätt, jag trodde aldrig att det skulle vara ungefär samma här....men det är det, bara av andra anledningar, som till exempel nos avtryck i varierande storlek ;)
Jag köpte en fönsterputs"maskin" men jag skjuter upp det hela tiden ändå...

En anledning att jag inte handlar så ofta, det slinker alltid med en massa saker man inte alls tänkt.

Står baggen inne och väntar på att bli klippt?

Nu är det snart dags för min lilla tripp :)

Stina

02 May 2015 16:55

Jag har tur och har min alldeles egna fönsterputsare i form av gubben - han har putsat våra fönster i alla år =)

Kommentera

Publiceras ej