I fredags var en allmänt tråkig dag där det mesta gick åt skogen!
 
På lördagmorgonen åkte jag ock besiktade bilen. Kom ju på att det var dags. Rättare sagt det var 3 dagar kvar.....
 
Det gick ganska bra. Det var en spindelled på ett framhjul och sen hade jag tappat upphängningen till avgasröret.
 
Sen jobbade jag till imorse. Långt pass och min brukare var lite sjuk, så vi var mest inne. Fixade med akvariet, satte in kort i ramar, korsord och så lagade vi ju mat förstås!
 
När jag kom hem idag så tog vi kaffe och macka innan vi gick ut. Sen var vi ute till 16 och fick mycket gjort. Sen fick jag med Tomas på en ridtur!
 
När vi kom in lagade vi pizza med lammfärs på. Gott!
 
Sen gjorde vi glass. Å herregud! Först hällde jag grädde över halva köket. Sen när vi skulle hälla i smeten i glassmaskinen så var det en tunn smet som hade värmts upp och sen svalnat, samt vispad grädde med bär i.
Tomas sa att jag skulle klicka ner grädden först och sen skulle vi hälla i det andra i det tunna röret.
 
Då frös grädden direkt så det snurrade inte runt. Upp med allt igen och skrapa loss det frusna. Glassmet överallt!
 
Till slut blev det glass och himmelskt god! 
 
 
 
 Kan jag få smaka!?
 
 

1 kommentarer

Marianne

02 Feb 2016 19:22

Åh vad gott med hemgjord glass ;)
Det var många år sen jag gjorde det.
Mindre kul att ha golvet fullt med grädde...

Kommentera

Publiceras ej