Två av mina barn var hemma.
 
Robert med hela familjen och Karin, Stoffe och så alla hundar!
 
Det regnade mest så det blev att sitta inne och trängas:-)
 
Men vad gör det!
 
Innan hemresan skule alla djuren klappas. Barnen är underbara mot alla djur.
Jag berättade att vi ska hämta en ny kanintjej till Gustav. De undrade vart den förra var, hon med ett öga. Så då berättade jag att hon blev sjuk. Det var ju sorgligt, men inte så mycket att hetsa upp sig för. De tar det naturligt också.....
Vi pratade om namn till den nya. Hilma tyckta Lena! Men sen blev det visst Ida!
 
Puss på dig!
 
Gos!
 
Mios favoritplats, i ett knä.....
 
 

2 kommentarer

Robert

31 May 2016 10:00

Vi berättade det vid frukosten, att kaninen skulle få heta Ida. Då blev hon sur igen, för nu var det tydligen Lena som gällde igen... :)

marianne

02 Jun 2016 08:29

Mysigt att ha hela familjen samlad.
Man önskar att alla barn kunde få växa upp med en nära och naturlig kontakt med djuren, de lär sej så mycket....
så underbara foton i ditt inlägg, det mittersta utstrålar så mycket kärlek, kan knappt sluta titta.

Smörblommor trivs i sur mark, så kalk minskar deras förutsättningar för att trivas, egentligen skulle jag vilja harva några gånger men hur gör man det när det är berg under? Att betesputsa är ett annat sätt, jag kan ju inte göra det själv men jag hoppas det hinns med några fler gånger i sommar....Förra sommaren blev det bara gjort en gång

Kommentera

Publiceras ej