Karin kom och lämnade pudlarna kl 8 för Emilia skulle till US för att röntga njurarna. Hon hade urinvägsinfektion för några månader sedan. De var borta i många timmar.
 
På fm hade jag en privatlektion med en hund som drog ut på tiden så sen blev det bråttom. Jag skulle klippa mig 12.45. Satte fart på höfläktarna, släppte hästarna på bete och halvsprang med alla hundar. In i duschen samtidigt som jag bryggde kaffe, så jag hann ta en slurk!
 
När jag hade klippt håret hämtade jag en medicin till åt Allie. En mot nervsmärtor. Får se om den hjälper till. Annars tycker jag nog att hon blivit något piggare idag. Ville följa med ut på promenader och jag tycker ögonen ser piggare ut!
 
När jag kom hem åt jag sushi som jag var och köpte på nya sushibaren. Gud så gott!
 
 
Sen ringde jag försäkringsbolaget och givetvis hade jag en alldeles för dålig försäkring på Allie! Vet inte hur det kom sig. Mio och Jim har både högre veterinärförsäkring och rehab samt mediin. Hon hade inget av det. 
 
När jag gick ut för att ta tillbaka hästarna så kom Karin och Emilia lagom till kaffet var klart. Jag hade köpt jordgubbar med, som Emilia är galen i. Mmmmm sa hon hela tiden när hon åt!
 
 
 
Efter mockning och fodring av fåren så klippte jag gräset och helt plötsligt var klockan 20. Så någon ridning hann jag inte idag!

1 kommentarer

marianne

30 Jun 2017 08:59

Inte kul med urinvägsinfektion, stackarn, hoppas den är borta nu.
Sushi är ju sååå gott, vi brukar gå på ett ställe i Stockholm där de har buffé...Mums!
Men vad typiskt med försäkringen :(

Jag tror inte denna man kommer att störa mej....eller hoppas iaf...det är så svårt att säga ifrån till någon som egentligen är trevlig.
Det finns en man som kommer in ibland, står och tittar på mej, men han vågar inte tilltala mej, en gång för 7-8 år sen fick jag en lapp med telefonnummer av honom, jag sa att jag hade en sambo, så sen pratade han med en kollega om mej, inte obehagligt men störande. Det är en av två som lämnat sitt nummer...haha, sen är det en ung kille, knappt 30, som skickar på chatten och vill ses....det har han gjort ända sen jag började på Willys för 10 år sen, och så finns det en äldre man som brukar skicka foton på chatten...fina foton i sin omgivning, han är jättetrevlig och har humor. Dessa män har ju inte fått några uppgifter av andra för att nå mej, så detta i onsdags stör mej faktiskt.

Jag tänkte åka uppåt på fredag, vet inte ännu om Leo måste följa med.



Kommentera

Publiceras ej