Fast idag hann jag rida iallafall!
 
Karin kom på fm till fikat. Jag snabbade mig att städa av toan och hänga tvätt innan hon kom. Får ta lite i taget!
 
Emilia blev så glad  över att se hundarna igen! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi fikat så gick vi en sväng så hon somnade i vagnen. Sen sov hon så vi hann rida båda två. Det gick jättebra!
 
Karin var också nöjd, hon red Birkir. Jag tränade på galoppfattningar och växlade gångart och tempo efter. Hon gillar att springa fort, så det gjorde vi efter tölten. Tölten blir mycket bättre efter galopp och när hon vet att jag släpper på i galopp efter tölt så blir det tryck i tölten! Traven är väldigt bra också. Tänk, ett tag hade hon inte speciellt rena gångarter. Galoppen var i princip borta. Sen gick det att galoppera i uppförsbackar. Nu går det var som helst! Även på mindre volt!
 
Det började duggregna när vi ridit. Jag mockade och Karin packade foder. Sen gick vi in och åt lunch. Då ökade regnet. 
 
Marie, My och Moa kom en sväng. De hjälpte till i stallet med fåren och allt som var kvar. Karin åkte hem.
 
Jag gick en promenad i skogen. Blev genomblöt, trots regnkappa. Hela hallen blev full av blöta kläder och handdukar.
 
Kvällen ägnades framför datorn. Skrev ut fakturor och andra papper till mina 3 kurser som jag ska ha i helgen. Sen var det dags för lite mat och tv. I brist på tid och ork blev det korv och pommes!
 

1 kommentarer

marianne cargus

01 Apr 2017 17:29

Jag tycker det alltid blir bättre efter första galoppen, då har de fått upp flåset och musklerna är varma. Kul att hon blivit stark och orkar hålla en bra galopp nu.
Men vad läser jag?...korv och pommes? Haha...det är första gången jag ser det här, du brukar alltid ha så nyttig mat.

vad kul att ha en häst så långe, och kunna forma den själv, jag tror Barserkur och Moa är själsfränder.

Här vet hästarna vad de heter...Magnus kommer alltid när jag ropar, (inte alltid när Maria ropar)Ava kommer ibland, när jag vill att alla ska komma, vid insläpp, då ropar jag pållarna...95 % av gångerna kommer alla tre till grinden, men när jag närmar mej vänder Ava och går in en bit, hon kan ju (nästan) aldrig bara göra det enkelt för mej.
När hon krånglat har jag försökt locka med en hink men hon bryr sej inte så det var lönlöst.

vi kommer hem den 22:a tidigt på morgonen..

Kommentera

Publiceras ej