Söndag jobbade jag till igår morse. På hemvägen besiktade jag bilen och passade på att ringa veterinären.
 
Fick en tid på eftermiddagen som tur var. Hos Ritva som Jim alltid har varit hos.
 
Det togs blodprov som visade på infektion och sen skickades ett blodprov också som vi får svar på troligen på torsdag. Men han fick antibiotika iallafall eftersom han har en infektion. Sen kanske det är den gamla anaplasma som spökar. Då blir det en lång kur......
 
Det blev inte mycket mer gjort den dagen.
 
Idag var Anette och jag ute och gick på förmiddagen. Sen hängde hon med hit och fikade.
 
 
 
 
 
 
 
När jag gick ut för att lunchfodra låg Gna ner. Jag mockade och höll ett öga på henne. Efter en stund gick jag en promenad. Men hon blev inte bättre så jag fick ringa Lena, veterinären. 
 
 
 
 
Jag kutade in och åt en macka medans jag väntade.
Lena kom snabbt och Gna fick kramplösande medel och efter en stund släppte det i magen. Vi fick också parafinolja att ge under kvällen.
 
Vi ska snart gå ut sista rundan. Och ge mer parafinolja.
 
Det blev inget vettigt gjort idag heller.  
 
 
 
Jag lagade mat vid 17 idag, för jag hann ju inte äta lunch. Så när Tomas kom åt vi. Sen packade han upp vår julklapp, en robotdammsugare! Ha ha! Ja jäklar vad den sög. 
 
Medans vi gick ut dammsög den och behållaren blev full!
 
När vi kom in så klippte jag håret på Tomas. Sen städade jag toan, så jag kände att jag gjort något iallafall!
 
Lite te och kex  framför tv:n. Gäsp gäsp! 
 
Och nu ska vi gå ut.
 

1 kommentarer

marianne

19 Dec 2018 10:48

Men vad är det med Gna´? Stackarn :(
Och Jim, hoppas det är det "gamla vanliga" så ni slipper nya saker.

Kommentera

Publiceras ej