Fredag natt
 
Det är mitt i natten. Vi kom nyss in från fodringen och nattrastning. Pudlarna är här och Vilma som är över 15 år har varit otroligt pigg idag och sprungit runt som en galning! Till och med sista rundan och när vi kom in! Hon for så mattorna låg som dragspel!
 
Mio är låg och lite trött, han är nykastrerad. Jag fick för mig att det var akut. Tyckte att han verkade må lite dåligt, difust och bokade en tid. Tyvärr fanns det bara tid igår och då skulle Berserkur till tandläkaren
 
Karin hämtade Mio, så det löste sig!
 
Lördag natt!
 
Det där första avsnittet skrev jag igårnatt!
Sen somnade jag och råkade trycka på en knapp så det blev litet och gick inte att läsa! Jag gav upp och gick och lade mig!
 
Det här har varit min första semestervecka. Det märks ju inte! Har varit helt fulltecknad av måsten och jag har inte hunnit blogga!
 
Idag var en mysig dag.
 
Först på fm kom en gammal kurskompis och köpte fårskinn. Sen kom Jonna och stannade ända till eftermiddagen.
Vi fikade och red ut på Birkir och Tindra. Jättemysigt!
Jonna började rida här när hon var 12 år. Vi hade nyligen flyttat hit då och Karin pluggade i Göteborg. Jonna hjälpte till att rida de helger hon var i Motala hos sin pappa. Hon började rida Glotti, som var den snällaste lilla häst vi har haft. Sen har hon fått byta vartefter de har gått bort. För nu är Jonna 23 år och vuxen och några av hästarna finns ju inte mer. Glotti, Katur och Nökkvi.
 
När Jonna åkt hem så kom en valp som heter Lizen. Hon skulle vara här em/kväll när matte hade 50-års kalas.
Det är vild liten sak. Men det funkade bättre än väntat. Mina hundar skötte sig bra, även pudlarna fast de spelade poliser ibland!
 
Jag åkte hem med henne efter 22 när vi precis hade ätit. Tänk, det är alldeles ljust ute så sent på kvällen. Riktigt mysigt att köra bil!
 
Jag kom hem klockan 23 och då blev det kaffe. Av Lizens matte fick vi två superfina presenter. (Fast det var hon som hade kalas! Ha ha!)
 
Nu kanske man skulle sova då.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer

Marianne

30 Jun 2018 05:45

Somnade du med laptopen i knät nu?

För de som lever nära missbrukare pendlar ju livet mellan hopp och förtvivlan. Jag jobbar stenhårt på att släppa taget, det funkar i längre och längre perioder, men som med allt annat man ska lära går man två steg fram - ett tillbaka. Jag blir arg på mej själv att jag inte lär fortare.
Denna gången var han inte dun eller elak, jag blev bara så ledsen av att se hur allt förfaller och hur han inte kan inse själv att ölen tar så stor del av hans liv.

Jag skulle reda grädden lite till kantrellerna, men hade inget mjöl så använde hirsflingor, jag skulle gjort lite annorlunda, men det blev överraskande gott. Stekte kantareller först, hällde på grädde och hade inte tålamod att låta det koka ner och strödde flingorna på...så som jag skulle gjort med mjöl.

Personalvård....vad är det? ;)
Det har varit arbetsgivarens marknad så länge att det varit lätt att byta ut personalen när den är slutkörd, men nu är det omvänt så det kanske är dags att tänka om....

Marianne

30 Jun 2018 08:49

Egentligen är det väl för varmt att rida här också, men vi skrittar ju bara.
Janne dricker också resorb, tror jag med ska köpa det, nät jag satt hos Stig & B-I, drack jag 3 liter vatten på 2 1/2 timme, men magen blir ju liksom full och säger stopp!
Min uteplats är bra för mej, men får jag besök blir det trångt...haha

marianne

01 Jul 2018 15:28

Du har sparat för mycket at göra till semestern, men du håller ju alltid på med massa saker. Bor pudlar hos dej ett tag, eller är det bara tillfälligt nu?

Roligt med Jonna, synd att jag bor så långt ifrån, annars hade jag också kunnat motionera hästar hos dej ;)

Gissa vad? Jag har fått tips om ett jobb att söka :)
75% och mina erfarenheter är merit :) jag ska bara samla energi att skriva ansökan, sen får du veta mer.

Kommentera

Publiceras ej