Det smattrade på fönstret. Fick ta på mig regnkläder och stövlar.
 
Efter en timme var vi klara och gick in och värmde oss.
 
Efter frukosten städade jag toan, dammsög, gjorde musli och bakade scones till kaffet.
 
Hade precis satt mig för att fika när sotaren kom. Allie tyckte det var läskigt och låg nära mig!
 
 
 
 
 
När han var klar så gick hundarna och jag en timmes promenad. Det småduggade mest hela tiden.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom hem så fixade jag hos fåren, mockade hos hästarna och fyllde på vatten.
 
Hann sy lite efter lunchen och lyssnade på ljudbok . Sen tog jag en dusch och packade ihop mina saker.
 
Idag var vi bara 4 stycken på sycirkeln. Sydde lite men fikarasten blev nog längre! Mycket prat!
 
Sydde färdigt ett par bebisvantar, från en jeanskjol och fodrade med t-shirt -tyg. Igår sydde jag klart några dreglisar. Riktigt roligt!
 
 
 
 
 
 
 
När jag skulle åka hem så skrev Tomas att Kasper och Hilma skulle komma och sova över. Jag åkte och handlade och slängde i lite av varje i kundvagnen utan planering. Ville ju skynda mig hem..  På 20 minuter var jag klar och på väg hem.
 
Barnen låg redan i varsin säng när jag kom hem. Vi åt lite och kollade på tv.
 
 

1 kommentarer

Marianne

01 Nov 2018 10:52

Förr skrämde man barnen med sotaren, Allie kanske har varit ett sånt barn i sitt tidigare liv?! ;)
Det är rätt skönt att gå ute i duggregn om det inte blåser.

Grannens katter lurpassar på "mina" fåglar men det är ju så med djuren, de följer sin natur och alla ska ju inte överleva, tyvärr :(
I helgen såg jag en bofinkshona här som hade brutit ett ben, hon låg på magen och pickade efter frön, benet låg rakt bak, men jäklar så snabb hon var upp i luften när hon behövde. Jag har inte sett henne sen, och tänker att hon alltid måste leta föda på marken och inte kommer att klara sej.

Kommentera

Publiceras ej