Det är några dagar kvar på min ledighet. Börjar ju inte förrän på måndag att jobba.
 
Idag var hovslagar-Kalle här och skodde och verkade. Jag gick upp tidigt och fodrade. Sen gjorde jag musli och förberedde för att baka scones till oss till fikat.
 
Hästarna skötte sig men jag var frusen när det var färdigt. Det var kallare idag och blåsigt.
 
Eva kom och red. Jag mockade hela hagen. Sen packade hon foder och jag gick in för att äta lunch.
 
När vi gick ut igen så longerade jag Tindra och sen jobbade jag vidare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En propp hade gått inne så jag gjorde jag kaffe i stallet. Men när jag skulle fylla på vatten till fåren så upptäckte jag att det var nog en huvudsäkring som gått för det funkade inte i stallet heller. Det jag tog till kaffet var nog det som stod i ledningen.
 
När jag gick in vid 17 tiden förberedde jag kvällsmaten . När Tomas kom så bytte han säkringen och vi klädde på oss och gick ut. I stallet möttes vi av mängder av vatten. Jag måste ha missat att vrida av kranen, trots att jag tänkte att jag gjorde det. Mycket märkligt. Och onödigt!
 
Ikväll var jag så trött så trött. Somnade tidigt i soffan. Jag ska försöka sova skapligt ikväll.
 
 
 

1 kommentarer

marianne cargus

01 Mar 2019 10:59

Åhh nej, det med vattnet har hänt i Osdals stall också, vattnet i ledningen närmast kranen hade frusit och en inhyrning glömde stänga så när det blev varmt frampå dagen rann det ut.

Så söta kissarna är där i solen!

Det var ju värken som i huvudsak gjorde att jag behövde hjälp med Ava, men jag ville ju inte sluta rida helt :( Får se hur det går framöver, jag är ju motståndare till mediciner, men ska faktiskt ta nu en period för att musklerna ska sluta krampa och kunna slappna av.

Kommentera

Publiceras ej