Det var ju så skönt med minusgrader häromdagen. Nu regnar det igen.
 
Igår var jag och jobbade bara 4 timmar. Tomas har åkt på mässa så jag är ensam hemma. Så det passade bra med ett kort pass.
 
När jag kom hem så var det fodring och promenad med lite hundträning, innan jag kunde äta själv. Fixade lite pannkakor till kaffet. Klockan var halv fyra så jag var väldigt hungrig!  
 
Fastnade en stund vid köksbordet och läste nya Land som hade kommit. 
 
Satte in en spetskål i ugnen på låg värme, med lite honung på som fick stå där medans vi gick ut igen och fixade hos får och hästar.
 
När vi kom in igen så fixade jag lite tillbehör till kålen, av det som fanns i kylen. Lagom färdigt för att titta på Idol.
 
Det var bra igår. Duetter som tema och alla var jättebra!
 
Idag har det regnat mest hela dagen. Småregnat så där så man blir blöt och fuktig. Hundarna blir väldigt skitiga. Jag borde nog städa golven lite.....
 
 
 
 
 
 
Kanske hinner städa lite imorgon. På eftermiddagen ska Kasper ha kalas.
 
 
 
 
 
Idag har jag hämtat ett paket med mina nya mina tofflor. Lite utejobb förstås. Sen gjorde jag en stor kålpudding. Har fortfarande färs kvar i frysen. Hittade ju fler paket! 
 
 
 
 
Ikväll sydde jag färdigt ett par byxor till Elis. Hoppas att de passar! Sen tittade jag på Så mycket bättre. Det var också jättebra! 
 
Nu fastnade jag framför en film som började efter nyheterna. Var ute och fodrade i en reklampaus och duschade i en annan! Ha ha! 
 
Snart dags att sova!

1 kommentarer

marianne

10 Nov 2019 09:46

Men jäklar vilka fina tofflor!!! De ser varma och sköna ut.
Ja, visst är det tråkigt väder?! jag kan tänka mej hur golven ser ut, haha. Jag tittar inte på Idol och jag tittar inte så mycket bättre denna säsongen, jag tycker det programmet har överlevt sej själv, förstår inte varför de ska krama ur allt till sista droppen.

Gin Rummy är jättekul, men tar lång tid, det är olika rundor, men det finns många olika regler, Tiina och jag har lärt oss olika, så vi växlar beroende på var vi är, vilka vi använder...haha.

Det var skönt att komma hem samtidigt som jag hade velat stanna kvar. Tankarna snurrar hela tiden...det är inte lätt. Ska skriva lite i den andra bloggen om en stund.

Kommentera

Publiceras ej