Morgon mys!
 
 
 
 
Tjoff tjoff, vad veckorna går. Snart är det vår igen. Ha ha!
 
Igår fixade jag hemma på fm. Satte upp några kransar både inne och ute. Det är otvättad ull, men jag tycker inte lukten är oangenäm.
 
 
 
 
 
 
Karin lämnade Smilla för att åka och jobba dygn. Hon kommer nog hit snart. Kanske vi rider en sväng.
 
 
 
Allie kan se så eländig ut!
 
 
 
 
Vad ser ni?
 
 
 
Bokade in en tid för ett skriftligt prov för att få delegering, att dela medicin. Det har blivit galet mycket mer jobb/krav för att få det. Först har jag gjort 2 skriftliga prov på webben, efter att ha läst ett instuderingsmaterial. Nu ska jag skriva ett prov till, med övervakning (!) som tar 2 timmar.
Har ägnat mååånga timmar åt det som jag redan gjort i 23 år. Det är väl bra med prov, fast det kändes ungefär som körskoleprovet, man måste veta vilka svar de vill ha, inte vilka svar som verkar rätt.
 
Tex behövde man inte tvätta händer så ofta som jag trodde (och gör) utan handskar och bakteriedödande gele´var svaret på många frågor. Ett delprov som handlade om hygien.
 
På eftermiddagen kom min barndomsvän och granne, Anne-Charlotte med sitt barnbarn för att rida.
Vi bodde i samma trappuppgång och gick i samma klass i alla år. Den lilla flickan som var 6 år, red för andra gången i sitt liv. Hon undrade om det fanns några hinder att hoppa över! Ha ha!
 
Efter ridningen åkte jag för att träffa en ny brukare. Jag hade svårt att somna igårkväll, tänkte bara på den pojken. Han var ingen pojke egentligen, men ung man. Lika gammal som mina barn. 
 
När jag kom hem började jag googla på hans diagnos och fastnade i det. Å vad det var drabbande.
Det är en genetisk sjukdom och då började jag tänka på mina barn och barnbarn och fundera på, vad mycket det finns som man inte vet om. Vissa sjukdomar visar sig ju inte så tidigt, utan det kan komma senare.
 
När jag varit där så åkte jag och handlade, hämtade några rullar gröna påsar och kastade återvinning. Kom hem samtidigt som Tomas, så då gick vi ut och packade foder och gick en sväng.
 
Jag hade köpt några färdiga matlådor från gooh, i affären, som var nedsatta. Det händer inte ofta. Men de är goda och jag var nöjd med att bara värma mat i micron, efter en lång dag! Det blev köttbullar och mos med gräddsås. Gjorde rårörda lingon till och en stor skål morötter.
 
Hade en bit getost och lite tryffelsalami som blev en liten förrätt, medans Tomas provade kläder som han fått på jobbet. De ska åka på en mässa nästa helg.
 
Halvsov sen i soffan till tv:n. Men efter en promenad kl 23 började jag greja igen. Med allt möjligt! Så det blev sent isäng och sen mycket tankar innan jag somnade. Imorse vaknade jag halv 6! Så ikväll blir det väl samma halvsovande i soffan! 
  
 

1 kommentarer

Marianne

03 Nov 2019 23:02

På julmarknaden jag var i fredags, såldes såna kransar och det fanns hjärtan också, tog en bild som jag tänkt skicka, men det föll i glömska.
Det finns så många konstiga sjukdomar, usch! Jag förstår att du fick mycket tankar.

Det har regnat hela dagen, men det är inte så kallt 8- 10 grader kanske.
Jo det är toppen att kunna stanna några fler dagar.

Kommentera

Publiceras ej