Det är onsdag och jag ska jobba idag. Som assistent.
 
Det blir ett kort inlägg iallafall.
 
I måndags var Victor kvar hela dagen. Jag umgicks med honom och sen var Kalle här och red på förmiddagen. Det var så kallt hela dagen, blåste nordanvind, huset blir kallt i de rummen mot norr.
 
Igår var det lika kallt. Jag frös som en galning! Smilla kom på morgonen. Vi gick några promenader, sen var det stalljobb som vanligt.
 
 
 
 
På fm var min "gamla" kollega Carina här och hälsade på. Det var trevligt.
 
Sen var det sydags! Jag fållade min tunika, så den är klar. Sen hann jag lite mer på ett par tights till Elis. Jag hade också klippt av ärmarna på en jacka som jag köpte förra veckan. Men jag kan inte bestämma hur jag ska sy upp den....Så den blev inte gjord.
 
 
"Hittade på" ett eget recept på hallonscones. Eller rättare sagt kombinerade några olika! De blev underbart goda!
 
 

1 kommentarer

Marianne

06 Nov 2019 23:21

Det blir alltid så kallt inne när det blåser, brrr
Trevligt med besöket av f.d kollegan, jag antar att det är skönt att prata av sej om det som hände.

Sv, det är irriterande att vara beroende av skjuts, det blir liksom ingen "egentid" jag är ju van att gå min egen väg och blir lite frustrerad nu när jag inte kan det.
I morgon åker jag hem.

Kommentera

Publiceras ej