Igår var jag på utbildning på fm och jobb på eftermiddagen. Jag skulle ha jobbat till 19 men någon hade bokat mig fel så jag kom och var överflödig. Men en tjej blev glad och tog komp! Men hon skulle jobba till 16, så då gick jag hem. Eller inte hem! Jag handlade först och sen åkte jag till sycirkeln.
 
Jag hade tänkt åka en stund efter jobbet egentligen men nu kom jag ju först.Jag hade bara med min gröna jacka/kappa som jag köpte begagnad. Ärmarna har varit för långa, men jag ville behålla nedkanten, så jag vek dem lite högre upp och stoppade ner innanför . Sydde för hand och det tog hela kvällen att få den klar!
 
Idag har Emilia och Stella varit här för förskolan var stängd för studiedag. De kom i pyjamas imorse, lite yrvakna! Vi åt frukost, lekte lite, såg en stund på barnprogram och sen blev det fika innan vi gick ut.
När jag tog av pyjamasen såg jag att Emilia var alldeles prickig! Hon har fått vattenkoppor. Det går visst just nu!
 
 
 
 
 
 
Stella somnade nästan direkt så vi gick en promenad och sen jobbade vi lite, Emilia och jag!
 
Hon är så hjälpsam och duktig. 
 
 
  
 
 
  
 
 
 
Stella sov länge så Emilia och jag gick in och åt lunch. Vi hann också klippa klor på hundarna innan tornadon vaknade igen! Hon är ganska energisk, lilla damen!
 
På eftermiddagen bakade vi, eller Emilia bakade! Men sen när vi skulle fika var hon inte sugen på att smaka! Scones med blåbär och några med körsbär. De var jättegoda!
 
 
 
 
 
 
 
När de åkt hem gick jag ut och grejade lite och gick en promenad. Tomas hämtade foder.
 
Sen lagade vi en snabb rätt. Tortellini med  viltkorv, spenat och gräddsky med parmesan. Sallad till med. 
 
 
 
Nu lite tv innan sovdags!

1 kommentarer

marianne cargus

28 Nov 2019 13:07

Vattkoppor, usch, men det är väl lindrigare ju tidigare de får det?! Martin hade så få prickar att det var osäkert om det ens var vattkoppor.
Skönt de kan vara hos mormor när skolan är stängd, jag förstår inte hur man gör när man inte har någon nära som kan hjälpa.
Lite irriterade när schemat är fel, men för din del passade det ju bra så du hann till syningen.

Sv; jag längtar ju ofta till Sthlm, det är ju liksom min hemstad, även om jag inte är uppvuxen där så har det varit mitt hem under många år. Men nu när jag var där bestämde jag mej (nog) för att inte flytta dit, men jag är ju lite velig så det kan ändras.
Foten har värkt som sjutton i natt, men jag har gått rätt mycket denna veckan, en dag sprang jag till och med, helt i onödan dessutom, tåget rullade från perrongen samtidigt som jag kom dit....bussskrället tog lite för god tid på sej att rulla in på hållplatsen, jag tror det var med flit faktiskt för det var en kille som ropade att han skulle sätta fart.
Detta med att inte få sova, jag sover ju ganska dåligt periodvis, det är så mycket i huvudet och jag får ingen ordning på tankarna, sen är jag ju ganska inaktiv, inga långa promenader eller cykelturer.

Kommentera

Publiceras ej