Nu har jag varit ledig några  dagar. Igår grejade jag inne på fm och sen efter lunch åkte jag och handlade i stan. Hundarna var med och fick en liten stadspromenad.
 
Idag ungefär samma sak. Tog hand om tvätt och planterade om en massa blommor.
 
Ringde igen flera samtal till försäkringskassan (kom inte fram på hela dagen!) och A kassan. (Kom ej fram där heller) Och försökte lösa problem på mina sidor. Det är inte konstigt att folk skiter i att söka ersättning!
 
Sen var det dags att åka och sy. Härligt! Jag hade med mig blommskott som fick nya hem. Emilia var med också så mormor fick lite mys!
 
 
Dagens promenad
 
 
 
En hel del skott!
 
 
 
Solen tittade fram!
 
 
 
Gna`1 år
 
 
 
Greta snart ett halvår
 

2 kommentarer

marianne

20 Nov 2019 11:28

Så vackert när solen färgar trädtopparna röda.
Är Greta skimmel? Om det nu finns på islänningar? Jag är dålig på färger, men tycker hon är gråare här än i somras och mamma är ju vit. Är det Gná som är lite för närgången?

Oj vad mycket skott, de där blommorna hade jag massor av i min första lägenhet, vill minnas att de växte som ogräs och kunde bli lite skräpiga om de inte fick tillräckligt med vatten?!


Sv; jag får stödja på foten så mycket så det inte gör ont, men visst var det för långt, hela kroppen bli ju påverkad i och med att den blir sned, men min envishet är min värsta ovän...det är ju den som gett mej både fibro och utmattning.
Jag tycker också halv åtta blivit bättre, lite mer lik som det var i början, men jag gillade inte den där konditorn i veckans grupp....så självgod, det ska bli intressant att se vilka poäng hon ger i kväll.

marianne

20 Nov 2019 11:55

Jag frågade Janne en gång varför han drack så mycket -För att det är gott! Kontrade med att om det är för smakens skull kan han väl dricka lättöl eller alkoholfri, han tittade på mej och sa att jag var ju helt dum i huvudet! Bra argument som bara kom komma från en som är beroende.
Jag gillar att gå ut och ta en öl, dricker lite vin till maten, men det är inget måste, jag frågar mina gäster vad de vill dricka, har alltid alkoholfri öl hemma och ställer fram vatten till måltiderna.
Tar aldrig för givet att alla ska dricka och ifrågasätter aldrig om de inte gör det det.

Kommentera

Publiceras ej