Igår jobbade jag bara på fm. På em var jag hemma och grejade. Bland annat skördade jag tomaterna i växthuset. En del paprikor också.
 
 
 
 
På kvällen var jag bjuden till Marie på mat. Madde var med också. Fia fick förhinder. Det var vi fyra som var i Kroatien förra året.
 
 
 
Vi satt på hennes balkong och åt jättegod mossaka, nybakat foccatiabröd och sallad. Sen äpplekaka och vaniljsås. Jag var mätt i morse med! Ha ha! Det idag var supertrevligt iallafall, precis vad jag behövde.
 
Idag hade Anette och jag bestämt att gå en skogstur vid Vinberga sjön. Vi försökte hitta svamp, men det hittade vi inte. Men det var en skön promenad och vi hade med kaffe förstås.
 
 
Hundarna fick bada och Allie ville förstås aldrig gå upp!
 
På em letade jag svamp till min kurs ikväll. Det var inte lätt!  Det fanns knappt något. Men lite fick jag ihop.
 
 
 
 
 
 
 
Kvällens kurs gick jättebra. Nästa gång ska vi ses i skogen och leta kantareller tillsammans.
Nu ska jag sova, är jättetrött.

2 kommentarer

marianne

27 Aug 2020 12:49

Vad gott med moussaka, det var jättelängesedan jag gjorde det. Mysigt med en tjejkväll sådär.
Vilken härlig dagsutflykt ni gjorde till sjön, Allie är som jag om kan ligga i blöt hur länge som helst, haha.

Skrapa på hornhinnan låter som ajajaj!
Boden är en gammal sjöbod som är uppflyttad från sjön, den har stått där så länge jag levt, och antagligen många år för det, så det föll ihop som ett korthus när Tosse (som rev) satte skopan i det.
Den var utdömd av snickaren och det kändes inte som fel beslut, även om det är känslomässigt tungt.
Motiven på tavlorna är ur en saga av Astrid Lindgren, Bortbytingen, Anna-Kajsa berättade om hur hon tänkte när hon målade de på uppdrag av någon kulturförening.
Ja, fy fasen, jag gillar inte heller att sitta av timmar på jobbet då går jag också hellre hem om jag får.
Ska jag vara hemifrån för jobb så ska jag jobba också.
För mej passar det helg som vardag, jag har ju inget att ta hänsyn nu. Det enda jag vet är att jag ska till Sthlm, men har inte bestämt nät.

marianne

05 Sep 2020 10:57

Det är så mycket som ska hinnas med nu på sommaren, och bloggen hamnar inte som prio ett, jag brukade ju alltid blogga vid frukost, men nu har jag oftast frukostsällskap så då går det inte, jag saknar mina morgnar i ensamhet, jag vet inte hur jag ska få till det riktigt. Man kan ju liksom inte både äta kakan och ha den kvar.

Sv, Grönsakerna på bänken var över på restaurangen,
Körsbär är gott, syrran klättrar och har sej för att få tag på alla, det skulle jag som dessutom är 7 år yngre än henne, våga.
Det är fantastiskt vid havet dessa kvällar med fullmåne, foton gör de sällan rättvisa, som du vet.
För mej är alla tillfällen vid havet som medicin.
Jag hoppas vi får fint väder när du kommer hit.

Kommentera

Publiceras ej