Första dagen på året. Hoppas att det blir ett bra år.
 
Jag har jobbat måndag till tisdag, igår alltså. jag slutade kl 7 och åkte direkt till maxi med mamma. Perfekt att handla så tidigt. Det var superlugnt!
 
När jag kom hem drack vi kaffe, Victor, Tomas och jag. Sen ringde grannen Anette och skulle gå promenad med sin syster. Hundarna och jag hängde med. Det var så soligt och fint.
 
 
När vi kom tillbaka så jobbade jag ute en stund innan lunch. 
 
Vi åt och sen var jag ute en stund till innan vi fikade. Victor tränade i gymmet på logen och hjälpte mig att packa foder.
 
Tomas har varit dålig några dagar och är det ännu, så det har varit skönt att få lite hjälp av Victor.
 
På kvällen fixade vi mat. Förrätt blev surdegsbaguett i små skivor med god skinka och salami, tomat och mozzarella. Lite senare fläskfilé med kantarellsås, hasselbackspotatis och haricots verts. Framåt midnatt gjorde vi marängswiss med Tomas egengjorda maränger och min goda chokladsås.
 
Vi körde bingolotto mellan varven och jag gick ut och in och kollade djuren.
 
Det sköts mycket runt omkring, men inte alldeles nära som tur var. Men vid 12 slaget tände jag upp ridbanan och fodrade där. Efter en stund kunde jag övertala dem att komma. Sen kom jag i säng framåt 02 tiden.
 
Upp 7 imorse för att fodra , jobba ute och promenera med hundarna. Jag kom in vid 9, då kom T upp och vi satte oss vid tv:n med frukost.  Jag satt och halvslumrade en stund efter frukost. Tills Victor kom ner, då blev det kaffe!
 
 
 
 
Sen gick dagen med utejobb, mat och promenader igen!
 
 
 
 
 
Nu ikväll skjutsade jag Victor till tåget och passade på att tanka. Imorgon ska jag jobba igen.
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

02 Jan 2020 11:15

Det är för jäkligt med dessa smällare, det är så synd om djuren. Här var det lugnt hela kvällen förutom ca 10 min runt 12-slaget. Eftersom jag sov nästan hela kvällen är jag glad över att det inte smälldes under kvällen.
Enda fördelen med att butikerna ska öppna i ottan, man kan få ha hela affären för sej själv, haha.

Kommentera

Publiceras ej