Jag gick upp och fodrade lite snabbt. In för frukost och lite soffhäng med hundarna. Såg på Mandelmans första avsnittet, som jag missat för jag jobbade då.
 
Lite tvätt och annat plock innan vi gick ut på en långpromenad, hudarna och jag. Hade ljudboken i örat!
 
När vi kom hem fodrade jag och tog in Tindra Jag gick in och åt lunch och hängde tvätt. När jag kom ut efter ett par timmar och skulle släppa ut Tindra så hade hela flocken gått ner till Werns lycka, hagen längst bort. Vad förvånad Tindra blev när ingen var utanför. Hon gnäggade och sprang och letade.
 
Jag mockade och gick en kort sväng. Sen åkte jag och jobbade.
 
Idag var vi en personal kort så jag hann inte ens äta min frukt! Jösses vad tiden gick fort.
 
När jag kom hem så hade Tomas gjort en soppa som var god.
 
Nu har jag sovit i soffan en stund!
 
 
 
 

2 kommentarer

marianne cargus

28 Jan 2020 08:54

Vad gulligt med Tindra som letade sin flock :)
Mandelman har jag bara sett en kort stund för nåt år sedan, inget som tilltalade mej.
Tiden går snabbt när man har fullt upp, men du måste väl få dina raster?

Sv; Oftast gör man en ny maträtt en gång och sen glömmer man, du som får nya recept i matkassen har ju bra variation ändå, men annars tycker jag man faller in i sina vanliga rätter.
Kalifatet, när jag tittade funderade jag på om den visade verkligheten eller om det var spel, men då är det så i verkligenheten??

marianne

28 Jan 2020 08:55

Glömde visst skriva in att det var jag, i den förra kommentaren, men det förstod du kanske? Haha

Kommentera

Publiceras ej