Inatt lade jag mig vid 02 och sen upp kl 7. Knäpp jag är.....
Inte konstigt jag var trött förut när jag åkte bil.
 
När jag varit ute i morse  så åt vi frukost i vardagsrummet. Satt länge och slöade. Sen tog jag tag i det och frostade av frysen och städade ur kylen. Kastade en del gammalt.
 
Efter kaffet gick vi ut och jobbade och gick en promenad. Jag gick in och lagade mat och Tomas byggde på sitt utsiktstorn till grisjakt.
 
Jag lagade hel abborre i ugnen, med pressad potatis. Det var gott!
 
Efter maten åkte jag och Jim till Pirre för laserbehandling.  hans armbåge är jättesvullen tyvärr.
 
Det blåste och jag var astrött. Så jag kände att jag vinglade massor. Fy.....
 
Det är ju några mil att åka. Ungefär 3 mil tror jag.
 
När jag kom tillbaka drack vi kaffe och vinden bara ökade.  Så när vi gick ut igen såg jag ett träd som stod helt snett.  "Kolla" sa jag " Det där vippar snart"  
Tomas startade traktorn för att flytta på hö-pressen som stod under. Men det hann han inte. Trädet föll. Men som tur var så tog en låda emot smällen. Det missade höpressen.
 
Hoppas det inte blir fler träd. Det dånar på utanför.
 
Imorgon ska Tomas jaga  så ikväll blir det inte lika sent.......
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

12 Jan 2020 09:08

Fy sjutton vad läskigt med trädet, det är ju så blött i markerna att rötterna inte har något bra fäste.
Jag har sett åtskilliga träd falla då jag bott på Osdal, de faller liksom i ultra raid.
Det blåste som sjutton här också.
Men du MÅSTE ta bättre hand om dej, gå och lägg dej i tid!!!!
Jag hittade apparaten, men det kanske du sett redan?!

Kommentera

Publiceras ej