Igår jobbade jag bara till 12, men åkte och storhandlade efter. När jag kom hem åt vi lunch.Sen ägnade jag en del tid åt att packa upp sommarkläder. Prova och rensa, tvätta och stryka.
 
Framåt kvällen gick Jim och jag promenad, sen vattnade jag i växthus och utanför.
Rödbetsfröna har redan tittat upp. 
 
 
 
Idag åkte Tomas iväg till sitt jobb som omväxling! Jag sov ända till 7.30. Välbehövligt efter att ha gått upp 5,30 i tre dagar!
 
Gick ut och flyttade unghästar och Berserkur till betet. Rätt som det var stelnade de till. Jag ledde alla tre på en gång. Då står det knasiga tama råbocken strax framför oss! Hur kan han vara så orädd? Mitt på ljusa dagen. Han bara står och glor på oss.  Som tur var så låg Jim kvar vid stallet....
 
När jag åt frukost kom Karin. Vi tog en kopp kaffe, sen gick vi en promenad med hundarna på någon timme. Jag plockade liljekonvaljer också.
 
 
 
När vi ätit lunch så jobbade vi hästarn på ridbanan för hand. Så duktiga de var. behövs inte många repetioner innan de är med på noterna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hästarna på betet fick komma tillbaka till vindskyddet. De ställer sig vid grinden.
 
 
 
När Karin hade åkt hem kom en gammal bekant med sin brukare på besök. Vi umgicks en hel del när jag också var assistent. Vi fikade och kollade på djuren. Det var roligt att de faktiskt var här när Gná föddes! Så nu fick de se henne igen!
 
De åkte hem framåt 15 tiden. Då gick Jim och jag in. Han var så trött. Jag klippte ut tyg och lyssnade på ljudbok. Nu lyssnar jag på Den saknade systern i serien om Sju systrar.
 
Sen var det dags för en ridtur. Tindra var jätteduktig. Vi red en fartfylld tur med tempoväxlingar och hon lyssnade mycket uppmärksamt!
 
 
 
 
Efter ridturen klippte jag gräset och lyssnade vidare! Tog lite foton på mina fina blommor!
 
 
 
 
 
 
 
Till kvällsmat blev det snabbmat. Tortellini med ostsås. Såsen är bara uppkokt grädde med stark riven ost. Gott på typ 10 minuter.
 
Imorgon är det dags för min andra vaccination, sen jobb kl 13 till 21.
 
 

1 kommentarer

Marianne

16 Jun 2021 08:28

Sommarkläder ja, jag behöver rensa och köpa nytt.
Det blir mycket vattna nu.

Kommentera

Publiceras ej