Efter jobbhelgen slutade jag 17 igår. Lördag jobbar vi från morgon till kväll, 12-13 timmar. Men söndagar stänger vi 17 så då kommer man ju hem skapligt.
 
Igår skulle Karin komma och rida så jag väntade på henne. Medans jag väntade rensade jag lite ogräs och vattnade. 
 
Råkade visst störa ett gäng getingar som helt plötsligt surrade runt hela mig. Fast ingen stack mig som tur var, de var bara arga. När jag skulle visa Tomas var de höll till så såg vi inte en enda en!
 
Igår fick hästarna en framsida på vindskyddet. Det kommer bli uppskattat. Men det var läskigt när Tomas klättrade däruppe och spikade....
 
 
 
 
Karin kom vid 19.30, sen red vi ut. Pigga hästar och Tindra hörde/ kände något i skogen så hon glodde lite och Birkir studsade en gång när vi galopperade väääldigt fort! Men fint var det.
 
 
 
 
Karin och Smilla  åkte vid 22 tiden. Imorse kom de tillbaka. Karin jobbar så lilla fröken fick vara här.
 
På fm hade jag nosework träning. Det var 9 hundar anmälda! Så vi delade upp dem så 5 kom klockan 10 och resten klockan 11. Det blev perfekt!När grupp två kom så fikade de första i trädgården. Sen körde vi en stund till med de som ville.
 
 
 
 
 
 
 
Sanna hade varit uppe tidigt och bakat så jag fick en supergod surdegsbaguette av henne. Jag tog en bit efter kursen till lunch ihop med ett kokt ägg.
Resten blev till förrätt till middagen senare. Med olivolja och flingsalt på....tips från Sanna.
 
 
 
I eftermiddag blev det väldigt kvavt ett tag och jag fick tillbaka huvudvärken som jag hade imorse.
Tomas sa att jag skulle lägga mig en stund, men jag kände mig inte så dålig, bara seg. Så jag sydde en liten stund.
 
När Tomas slutade jobba och kom ner från hemmakontoret, gick vi ut och jag skulle klippa gräset. Tomas skulle harva.  Men gräsklipparen ville inte vara med så Tomas fick ägna lång tid att felsöka och greja. Jag hann massor under tiden! Kantklippte en hel del och dammsög på dasset, med grovdammsugaren. 
 
Så var klipparen lagad och jag kunde klippa! Det tar ju ett par timmar. Klockan 20 var vi klara båda två. Så då gick vi in och lagade mat. Köttfärsås på lammfärs. Gott!
 
Nu är kvällskaffet uppdrucket och sängen hägrar. Gäsp!
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

01 Jun 2021 11:17

Lyxigt med nybakt bröd, var det bara olivolja och flingsalt? Inget annat?
Härlig ridtur :) Nu är det väl egentligen bästa tiden med häst, varmt och innan alla äckliga flygfän kommit.
Jag skulle inte heller gilla att se någon klättra på stegar, läskigt!
Sv; Serien går på 2an och heter Allt vi döljer, den handlar om några olika par och deras bekymmer och livet i det stora hela, väldigt bra, 6 avsnitt, tre förra veckan och resten denna vecka. Nu blev det ju bra väder så nu har jag egentligen inte lust med TV, så jag får se när jag ser klart.
Vad roligt med göken den har koll på almenackan, haha.

Kommentera

Publiceras ej