Idag var det lördag och jobbdag. Ja jag jobbade igår också, till 21.
 
Idag vaknade jag till snö igen!! Och inte lite! Jag höll på i en kvart för att få bort all kramsnö från bilen.
 
Som tur var så hann jag precis till jobbet. Jag ringde och förvarnade, för det var så halt och inte plogat. Det var två spår och slirigt.
 
 
 
Idag åkte vi till Linköping och åt först på MC Donalds och sen var vi på Flygvapenmuseumet.
Vi var där ganska många timmar.
 
 
 
 
 
 
Bilderna är från museumet, där det finns interiörer från -50 till -80 talet. Så roligt och nostalgiskt.
 
 
Vi kom tillbaka vid 16 och då var det bara en timme kvar för mig att jobba. Vi personal var helt slut och bara satte oss vid bordet med kaffe! Det var otroligt mycket folk på båda ställena och man måste ju vara helskärpt och hålla reda på barnen. Efter kaffet lagade jag middagen och sen gick jag hem.
 
Sally har skadat en tass. Den är varm och svullen. Hon har fått vara inne i sadelkammaren idag. Det kan hända att hon blivit trampad, hon är alldeles för orädd för hästarna. Det är inget brutet iallafall, som tur är. Ska snart ut och kolla till henne.
 
Ikväll gjorde jag pastagratäng med kyckling. ädelost och soltorkade inlagda tomater.
 
 
 
Efter maten blev det popcorn och mello!
 
Anders Bagge var otroligt bra, men man led lite när han gick vidare och typ bröt ihop.
 
Imorgon är det upp tidigt igen och jag hoppas att det inte kommer mer snö, så jag kan ta mig till jobbet utan problem.
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

21 Feb 2022 11:56

Onödigt med snö, men ovädret ska väl komma med mer. Här regnar och blåser det. Min kissen då som inte håller sej undan.
Kul med museum, jag har aldrig tänkt på att det finns där.
Jag såg inte mello, men hörde att Bagge gick vidare direkt, blir väl valium om han ska representera Sverige i stora tävlingen, hihi.

Nej, Harald är med i nästa Beckfilm, Den gråtande polisen, jag frågade. Han har ju varit med i solsidan också.
Gillade du denna Beck? Det gjorde inte jag.
Kan tipsa om en bok, sockerormen, annorlunda men fint skriven, jag sträcklyssnade på den.

Kommentera

Publiceras ej