I måndags var veterinären här på morgonen och vaccinerade alla hästar och kollade Tindras mun. Hon har ju haft problem med att tänder längst bak, flyttat sig efter en trolig spark. Det har varit svamp, karies och inpackningar. Efter ca 2 år av behandlingar så hade det ursprungliga problemet blivit i princip bra, då var det en ny tand som var inpackning i!
 
Det var i höstas, det upptäcktes. Då fick jag tips om att borsta tanden, då den satt längst fram i överkäken.
Det har gjort nytta! Vi har dragit ut tungan och borstat regelbundet med tandkräm. Det såg mycket bättre ut.
 
På kvällen var jag och sydde hos Lisette. Det var Kerstin, Madde, Marie och jag som var där.
 
Lisettes kisse ville vara med.
 
 
I tisdags åkte jag tidigt och tränade hos Pirre med Jim. Sen fick han laserbehandling och vi köpte en låda mat.
 
 
 
När jag kom hem så var det dags att klippa fåren. Sen var Karin och flickorna här och vi gjorde pannkakor. Efter det åkte jag och jobbade hos min "lille pojke" några timmar. På hemvägen handlade jag och jag hann precis hem för att ha digitalt årsmöte med Blå stjärnan. Det blev sen middag. Jag började på ett blogginlägg, men somnade.....
 
 
 
 
Igår hade jag utbildning på jobbet 8-16.  På lunchen blev vi bjudna på mat. Jag tog en hälsotallrik.
Mycket god.
 
 
 
Sen var det kris på jobbet, (det finns ju inga vikarier!!) så jag åkte direkt och jobbade till 21.
 
När jag kom hem tränade jag med Jim, filmade och lade upp filmer i träningsgruppen för den nya hundutbildningen. Sent i säng......
 
Jim älskar att gå under kläder som hänger ner!
 
 
 
Idag gick jag upp tidigt och ut och fodrade. Efter frukost hann jag städa toan och vika tvätt innan det var dags för den digitala hundutbildningen. Jag var så effektiv!
 
10-12 var det föreläsning och genomgång av träningsfilmer.
 
Sen var jag ute och fodrade innan jag åkte till jobbet. För lite personal idag med, så rast blev det inte. Jobbade 13-21 och nu dricker jag kaffe och kollar nyheterna.
 
Imorgon börjar jag 6.30 igen. 
 
 

1 kommentarer

Marianne

11 Mar 2022 09:54

Kul att träffa sygruppen, sällskapssjuk kisse och precis som alla andra kissar, anser den att de är världens medelpunkt, haha.
Men nu känns det som om du har glömt bort det där ordet "nej" jobba inte för mycket nu, du måste tänka på dej själv också så du inte blir så där slut igen och inte orkar jobba alls.

Kommentera

Publiceras ej