Igår jobbade jag igen. 13-19. Trevlig dag, med bästa kamrater och en ny tjej på intro. På hemvägen köpte jag avocado till Faijtas. Det blev lite mer förstås. Man hittar alltid lite billigt. Jag handlade på Lidl och såg att de är mycket billigare på kattmaten som jag alltid köper. Burkarna med Mjau kostar 4.50 mindre och kartongerna med 12 portionspåsar kostade 14.50 mindre!! Än granngården och Ica.
 
Maten blev jättegod. Åt till Mästerkocken och halvsov sen i soffan.
 
 
 
Idag gick jag ut själv och fodrade och gick med Jim en liten sväng. 
 
 
 
 
Sen frukost och kaffe innan lite hushållsjobb. Tvätt att både vika och ny att hänga upp. 
 
Lyssnade på ljudbok och sydde färdigt två väskor. De är så roliga att sy.
 
 
 
Hade mat kvar i kylen, så det var bara att värma. Tomas jobbade hemma och kom ner och åt med.
 
Sen blev det utejobb och ridtur. Jag städade av i sadelkammaren, då det kommer ett par tjejer i helgen och ska träna sök i stallet. Jag jobbar själv, men de klarar sig själva. De behöver bara nya sökområden , så det är därför de kommer hit.
 
 
 
Tindra var inte samarbetsvillig. Men jag får skylla mig själv, det blir så när det går för långt mellan ridtillfällena.
 
 
 
När jag kom in fixade vi kaffe med ostkaka. Jim fick också en bit. Han hämtade sin skål när jag sa att han skulle få smaka!
 
Nu har jag skickat efter ett tillskott till Jim för att stärka njurproblemen. Har googlat och läst och det här lät bra.
 Direne fodertillskott tabletter för njurar
Efter det har jag letat mönster och plockat fram tyg till helgen då vi ska sy på jobbet igen.
 
Till kvällen blev det varmkorv och potatismos med kokta morötter och broccli. Tomas önskemål. Jag gjorde en hel kyckling i ugnen med, till helgen.

1 kommentarer

Marianne

19 Feb 2022 09:59

Du har så stor och fin sadelkammare. Är det inte lite sto-igt att vara så där? Jag minns hur det var med Ava, ibland om vi inte tränade på ett par dagar så hade hon "glömt" allt.
Så fina väskor du väcker mitt sug efter en symaskin, det är roligt att sy, jag sydde massor ända sen jag var tonåring, men slutade då jag skilde mej 97.
Granngården är svindyr på maten, jag köpte både katt- hund mat på nätet, så bekvämt att bara få säckarna det hem till huset.
Vissa foton har man tur med, det på flickorna är som taget ur en film, helt fantastiskt.

Kommentera

Publiceras ej