När jag var på väg ur sängen, hörde jag ett uppfodrande gnäggande. Det var Freyja som anklagade Tomas som åkte iväg till jobbet." Hallå, hallå, vi vill ha mat" sa hon nog!
Jag slängde på mig kläderna, som vanligt för mycket (genomvarm direkt) och pulsade ut till gosehästarna. Dom blev så glada!

Igår var Amanda här och red ut med oss. Freri var jättepigg! Hon hade fullt sjå ibland och fick styra in bakom oss. Kul att han är pigg och framåt iallafall. Jag tror han har fått lite bättre kondis nu. Vilma fick vara hemma, det fastnar så mycket snö på henne. Det skulle vara bättre med några minusgrader.

När vi hade ätit middag tog vi tag i allt malkött som låg i frysen. Vi malde upp både älg och lammkött, så nu har vi fullt med färs, härligt!

Det var fler som tyckte det var härligt med malet.......Vilma sitter på stolen!




Kommentera

Publiceras ej