Igår blev det otroligt varmt!
På  morgonenen åkte jag och handlade lite i charlottenborg. Robert och Karin gick på hundpromenad.

Sen tvättade jag vinterjackor och hängde ut på tork. Härligt!!
När vi fikat gick vi ut och lade 2 spår var åt hundarna. Diesal hade premiär på spår, det gick kanon! Våra hundar fick lite längre spår, de var så lyckliga!!

Efter lunch åkte Tomas och Robert till farmor en stund. Karin körde och red hästar!

Jag höll i agilitykurser. Först hade vi nybörjare, som redan blivit duktiga!! Gör stora framsteg. Sen var det fortsättningsgrupp, där Karin och Vilma är med. Där har också alla gjort framsteg, några väldigt snabbt! Vi hade en ny deltagare, som gått agility för 2 år sedan,men allt satt kvar. Ibland tror jag att det kan vara bra att "vila" sig i form!

Överhuvudtaget så behöver hundarna få chans att tänka själva vad de gör. Vi har ofta så bråttom och jagar på dem, helst i agilityn.Det är bättre med några få  lyckade övningar än flera halvdana.......Det är sällan någon som tänker så......

På kvällen efter agilityn var My här och red Nettla lite. Hon hade lite svårt att få galopp så Karin skulle prova. Men det gick bara inte i ena varvet. Hon har ju lite problem av diverse slag, så det var väl därför. Nettla fick nog, bockade av Karin!!

Nu får hon bjuda på tårta!!!!

Det blev väldigt sen middag igår. Potatisgratängen blev klar 20.30. Sen satt vi kvar i köket tills det var sängdags!

Idag skiner solen igen. Tomas gick ut för att byta däck på bilarna. Jag håller på att tvätta... igen!
I eftermiddag ska jag jobba. Får väl ta med en kaffekorg och åka på utflykt!

Kommentera

Publiceras ej