Började morgonen med en skogspromenad på 1,5 timme. Det var så skönt, vi gick där och strosade, Nellie och jag. Hittade 5-6 liter kantareller. Nellie hittade minst hälften. Hon är en guldhund!! Kröp in på konstiga ställen, så jag fick knöla som sjutton för att komma in. Men svamp hittade hon!!

Kaffet smakade väldigt gott när vi kom hem. Sen blev det lite telefonsamtal, hängde tvätt och sen lagade jag middag för Tomas kom hem och vände höet som slogs iförrgår. Hoppas att det inte blir regn nu.....

Efter maten flyttade jag ner hästarna till grann-betet. Nettla också, fast hon fick gå i egen hage. Sen åkte jag till stan och gav kantarellerna till mamma och pappa. Handlade också på Maxi.

När Nellie och  jag kom hem drack jag kaffe igen, skrev ut papper till kvällens kurs och sen klippte jag faktiskt gräset!

Körde med gasen i botten för att hinna, så det blev inte så snyggt!

Sen kom mina ambisiösa kursare! Oj vad en del hade tränat! Men då blir det också resultat! Kul, kul, det gillar jag!

På torsdag är sista gången för dem. Då ska vi vara i skogen.


Kommentera

Publiceras ej