Gick upp tidigt och tvättade och hängde ut i solen. Efter kaffet gick Nellie och jag en lång promenad och kollade hur mycket som var skördat ute på åkrarna! Hörde en skördetröska halva natten! Men det var en del kvar. Bönderna har fullt upp nu!

Lagade en vegetarisk lunch åt mig själv. Pasta med morot (skivad med osthyvel), sqaush, tomat och grillad paprika.



Sen åkte jag till stan och handlade mat och hundmat. Satte också upp lappar om lite kurser.

När jag åkte hem vräkte regnet ner! Allt tvätt var dyblöt och alla fönster var öppna och det satt myggfönster i...... Vatten långt in på golvet när jag kom hem. Visste inte vart jag skulle börja.

Fick lite ordning på saker och ting och städade lite medans Tomas lagade mat. Kebabspett i pitabröd. Gott!

Sen kom Karin hit och åt hon med. Sen gick vi ut och red med Annette, som haft sommaruppehåll, men är igång igen!!
Det var frisk och skönt efter regnet. Lagom svalt i luften.

När vi kom tillbaka blev det massage och stretching av hästarna! Vi har flera sidor i ett block med "saker" att göra med hästarna efter Gerds besök. Men de gillar det!!

Kom in strax efter 21 och tog en kopp te och en macka. Snart sovdags!

1 kommentarer

Anna

10 Aug 2009 23:48

Låter som en kanondag..Va ska du ha för kurser i höst?:) Kramar

Kommentera

Publiceras ej