Idag sov jag ända till 8! Stackars hästar, vad de beklagade sig. Fast Tomas fodrade mitt i natten, kl 12 tror jag, så det var nog inte så farligt!
När vi ätit frukost åkte jag till Fornåsa och handlade. Den lilla affären har allt man behöver. T.o.m kolsyrepatron till Sodastreamen!
Lagade älgbiff och pommes till lunch och satte på en porterstek på spisen som vi ska ha ikväll! Nellie fick lite rått kött när vi tränade. Herregud vad laddad hon blev!!

Karin och Vilma har ju varit i Uppsala hos Robert och Mi. De borde komma hem när som helst nu. Nu slog det i en bildörr! Skönt, då är de här. Man är ju lite orolig när de är ute och åker.....

På eftermiddagen har jag grejat i stallet och longerat Katur och Freyja. Tomas har kollat över deras hovar också.
 Idag var det faktiskt ljust lite längre, det märktes. Härligt!!!

Katur ligger, Freyja och hennes son Birkir  står bredvid, i solen, 2/1-09.

Kommentera

Publiceras ej