En underbar start på morgonen. Cattis, Annelie och jag och våra hundar promenerade ut till Birgittas udde med fika i ryggsäcken. Hundarna fungerade mycket bra tillsammans. Enzo, Mingla, Jack och Nellie. Det var så härligt att sitta på udden och se båtar och kanoter passera. Hundarna plaskade i vattnet och Cattis tränade lite apportering.

Det var bara en nackdel. Fästingar till tusen. Jag plockade 10-15 stycken när vi fikade. När jag kom hem plockade jag 17 st som kröp i pälsen och 4 som satt fast. Avskyvärda djur.

På eftermiddagen blev det lite av varje. Ogräsrensning bland annat!

Agility på kvällen. 5 hundar hade trotsat värmen och kämpade på. De har lärt sig så mycket!! Jag blir så glad när jag ser hundar och ägare samarbeta. Det gör man ju verkligen i agility.

När vi kom in var klockan över 21 men vi tog lite jordgubbar med mjölk (fil för mig!) Bäst att äta mycket gubbar nu medans de är så goda. Röda och söta.



Kommentera

Publiceras ej