Började morgonen med ridlektioner.
För en gångs skull hade jag gärna legat kvar när klockan ringde, jag som studsar upp annars! Men imorse kändes det som jag nyss somnat.....
Men det var bara att gå upp. Fodra , äta själv och sen åkte jag och hämtade Sofie som stod färdig på gårdsplanen! 8.30 började vi. Tur var väl det, för det blev varmt framåt fm.
Karin och Sofie red först tillsammans. Sen jag Freyja en stund och sen Tindra en lektion. Det gick stundtals riktigt bra! Jag är jättenöjd.
Malin och hennes flicka Wilma stannade och fikade efteråt så vi hann och prata en hel del häst.

Efter lunch åkte Karin och jobbade och jag åkte iväg till Vadstena. Jag  var och köpte en begagnad  kaninbur hos en familj. Sen var jag nere vid hamnparken och miljötränade lite med hundarna. Det var ganska många hundar som vi mötte som funkade bra att träna på, men så dök det upp en som jag inte hann läsa av. Båda mina började vrålskälla!

På hemvägen handlade jag lite på Hagebyhögas plantskola. Så när jag kom hem blev det lite planterat igen!
Efter lite kvällsmat var jag ute och oljade in bordet igen. Nu ska det nog räcka med olja så jag kan börja gärna iordning min planteringshörna!

Inatt får hästarna gå i samma hage. Hoppas de håller sig lugna . Freyja och Tindra har gått själva sedan vi vande av fölen från dem. Men oj vad de sprang nu på kvällen. Tindra och Disa (mor o dotter) hade nog tävling inne i skogen. De hoppade över diken och fallkullna träd! Så höll Tindra på redan när vi köpte henne. Hon gick aldrig, bara sprang.

Malin, Karin och Nökkvi


Tindra och jag

Kommentera

Publiceras ej