Vaknade av att det var alldeles för varmt. Solen lyste  in och värmde upp rummet.

Efter frukost och en liten snabbrastning av hundarna åkte vi (hundarna och jag!) till Fornåsa och handlade i min favoritaffär! Det går på 10 minuter eftersom affären är så liten och de har apoteksvaror!! Allt under ett tak.

Hemma igen blev det förmiddagskaffe till mig och ben till hundarna. Ut i stallet sen och mockade, pratade med kaninen och flyttade hästarna till betet. Ett äventyr som jag inte gör om.... Nu ska vi sätta ett staket istället så de kan gå själva när vi bara öppnar. Det gick åt skogen bokstavligen, när jag trodde jag skulle ta en och en.

Lagade lunch och hängde tvätt. Städade toan och hallen. Sen gick hundarna och jag ut ca en timme. Hett var det!

Karin kom hem. Vi tog kaffe och jag satt i solstolen 10 minuter innan jag såg ogräset spira igen......Vi hjälptes åt att rensa en stund och sen kom grannen och prata lite. Isak undrade om vi höll på att bada eftersom vi hade bikini på oss!!!!

Lagade mat (igen) och åt middag. Innan dess hade vi ställt in Beris o Nökkvi i stallet för vi skulle rida.

De var som tjocka tunnor så det var bara att glömma sadel... Jag tog ridgjorden och satt i spagat kändes det som.
Vi red på i bra fart, för nu har det kommit bromsar och blinningar så det är gasen i botten som gäller. Traven är lite svår utan sadel men galoppen och tölten blir faktiskt bättre. Det var kul, för han var pigg idag.

När vi kom hem hämtade vi hem resten av hästgänget. Karin har badat Vilma så nu ska vi klippa henne. Ska bara duscha själv först. Sen ska vi äta jorgubbar, det var ingen som orkade förut efter maten.


Vilma före klippning.....

Kommentera

Publiceras ej