Imorse sov jag till 8!! Vet inte när det hände sist!! Karin var på väg ut till stackars hungriga hästar när jag vaknade till liv med stans huvudvärk.
Tomas drog iväg tidigt för att hämta sina grisar och Karin och jag fixade lite här hemma innan vi åkte och köpte ett äppleträd åt Tomas.
Vi kom hem hit samtidigt sen och åt tidig lunch, kålpudding som jag gjort innan vi åkte. Gott som bara den!

På eftermiddagen kom först Fredrik och Moa för My red lektion. Vi drack kaffe och Fredrik hjälpte Tomas att lasta av grisarna. Det första som händer är att den ena grisen hoppar in i hästhagen varvid den blir jagad av Freyja som försöker mosa den!!! Som tur var vad det en smart gris, som hoppade tillbaka fort som tusan!

Lite senare kom Marie, My, mina föräldrar och Tomas mamma. Då blev det grillat kött, potatissallad och goda röror! Kaffe och rabarberkaka efteråt, så vi blev proppmätta.

När vi ätit kröp vi omkring och letade efter Mys örhänge!!! Sen planterade vi träd och buskar som Tomas fick. Han fick en hängmatta också, undrar när han ska ligga i den......

Det blev sena kvällen innan vi kom in, men i trädgården är det jättefint nu!








Kommentera

Publiceras ej