Imorse var jag väldigt trött eftersom vi deklarerade halva natten......

När man går ut piggnar man till tänkte jag och tog en rejäl promenad efter frukost till mig och hästarna!

Sen åkte jag till Ringblomman kl 11, på behandling. Somnade nästan på britsen.....
Hemma vid 12.30. Fodrade och åt lunch.
Sen gjorde jag något som är väldigt långt ifrån mig.....Jag la mig på soffan och vilade, eller försökte. För det sa Agnetha på Ringblomman att jag skulle! Jag låg en halvtimme, passade på att messa och prata i telefon!!

Efter en kopp kaffe och lite datatrassel gick jag ut och satte upp staket i trädgården så att hästarna skulle få beta. De måste vänjas in på gräset så de inte blir sjuka.  20-30 min fick de gå där 2 och 2. Karin kom hem och hjälpte mig så det flöt på bra!

Karin red 2 hästar på ridbanan och jag rensade ogräs. Jag gillar det, det är lite avstressande att pilla i jorden! Fint blir det med!

Marie, Fredrik och barnen kom. Fredrik hjälpte Tomas med trappan till logen och barnen red. Nettla är för go! Hon traskar på så snällt med dem.

In och åt lite kvällsmat. Sen gick vi ut och satte upp trappan som de gjort klar. Jättebra blir det!! Vilma provade den flera gånger. Lite lättare än att klättra på en väggfast stege. Man är ju ingen tonåring längre........

Moa och Nettla på ridtur!

Kommentera

Publiceras ej