Ikväll fick jag flera kickar på hundkursen!
Jag blir alldeles till mig när jag ser framstegen hos vissa hundar!

Rara lilla Selma till exempel. Hon är 8 år och omhändertagen från ett hus där hon levt. Aldrig tränat, knappt sett folk. Hon är ljuvlig, men hon kan ju ingenting! Idag såg vi alla att hon svarar på operant inlärning!!

Jag skulle älska att träna henne. Hon försökte, tänkte och provade, precis som man vill att de ska göra. Lilla gumman!!!!! Underbar är hon.

Lilla Nisse då. Han ville inte ta några leksaker. Blä tycker han om det.  Vi började belöna att han tittade på en boll, sen att han nosade. När vi skulle sluta hoppade han upp och försökte ta den från matte.

Fattar ni att jag går i ett lyckorus!?

Annars vaknade jag idag med stans jäkla träningvärk! Fattade först inte, trodde att jag var sjuk.

Efter lunch jobbade jag ett par timmar åt Carina. Mattias och jag gick i Råssnäs och njöt av det underbara vädret. Nellie var också med. Han fick hålla i kopplet och var så nöjd.

När jag skulle hem kom jag på att det var utförsäljning på en hästbutik. Fyndade massor!! 70% rea var det.

Sen fixade jag pass på polisstationen och handlade lite på Östenssons innan jag åkte hem .

Tomas är i Stockholm och kommer hem sent så nu måste jag ut och fixa färdigt i stallet. Vill inte vara ute i mörkret när jag är ensam!

1 kommentarer

Mia

28 Apr 2010 16:33

Där ser du, jag ÄLSKAR också hundträning, och nu har vi inget inplanerat hos dig förrän 8 MAJ?? Hur ska det gå???



Har testat Linfröolja, bläk... MEN det funkar ganska bra. Linfröolja finns på Ica Maxi också, bland de andra oljorna.



Kram

Kommentera

Publiceras ej