Gick upp tidigt, strax efter 7 så hästarna fick frukost. Nellie och jag hämtade tidningen. Sen får hon springa in med den till Tomas som sitter och äter.

Var nästan klar med stallgörat när Karin kom. Vi tog lite kaffe innan vi red på Tindra och Freyja. Tog Ängsnäs-svängen som är lagom för otränade Tindra. Hon är lite obalanserad,med nya skor, men vi jobbar på. Hon är otroligt rolig och lyhörd.

När vi ätit lunch red vi de stora grabbarna! Jag tog ridgjorden på Beris, han är ju sååå rund om magen. Men vad ska vi göra, han måste ju få äta......helst ofta också eftersom han har lite känslig mage.

Rida mer är ju svaret. Och förhoppningsvis blir det mer nu när man kan rida på kvällarna. Han är ju rolig att köra också.

Karin åkte och jobbade och jag satte mig i solen med en kopp te och min bok. Efter rasten krattade jag bort mängder med grus från gräsmattan. Så nu har jag skitont i ryggen, på min "onda fläck".

Käkade dinkelpannkakor när Tomas kom hem. Goda, med keso och sylt.

Sen fick jag ett ryck och dammsög båda bilarna. Behövdes  verkligen!

När vi skulle rida efter lunch såg det ut så här i hagen:




Kommentera

Publiceras ej