Idag sov vi till 8. Men hästarna fick mat efter 23 igår, så jag kände inte så stor panik!

På fm var Annette här och red med Karin. Jag var inne och bakade och lagade mat.

När vi ätit kom solen fram, så vi skyndade oss ut. Mockade i hagen och vindskyddet, ströade med halm och packade hö. Gosade lite med hästarna också. De är så intresserade när vi håller på med något. Ska gärna stå så nära som möjligt! Idag har de legat i solen och njutit, alldeles platta!

Det var svårt att gå in när vi skulle fika. Hade lust att ta ut kaffet! Men det kallnar ju så fort ute.
Men snart så är det vår.......Då blir det fika ute!

Tomas har fortsatt med lilla hallen idag. Snart har vi väggar överallt! Men det är ett pyssel när väggar och tak är sneda. Inte en rak yta någonstans!

Jag har tränat lite sök med Nellie, det går så bra! Hade doftljus som störning.  Nästa pass ska jag byta plats, ta ett annat rum. Hon är jätteduktig på att sätta sig och markera, men ibland tar hon kantarellen i munnen. Hon spottar ut den direkt, men jag skulle ju vilja att hon bara duttar med nosen. Ska ta och träna det separat tror jag.

Nu ska jag ut och fodra, sen är det väl dags att äta igen för oss och duscha och förbereda för en ny vecka!

Kladdkaka med grädde och jordgubbe!



Birkir och Disa i bustagen!


1 kommentarer

Anna

14 Feb 2010 20:57

Ja hoppas våren snart kommer..

Å de där såg gott ut :-)

Kommentera

Publiceras ej